×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

عصر سه شنبه اجتماع بزرگ آمران به معروف و نهایان از منکر با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرای، حوزه دانشگاه، انتظامی و نظامی در مصلای امام خمینی (ره) شهر رشت برگزار شد.

امام جمعه رشت در این اجتماع ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و میثاق دوباره با رهبری معظم، امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی عنوان و اظهار کرد: رهبری معظم انقلاب بارها در نشست‌ها عمومی و جلسات با مردم و مسئولان بر احیای این امر در سطح جامعه تأکید کرده‌اند.

آیت الله رسول فلاحتی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر ضامن حیات طیبه جامعه اسلامی است، افزود: دوری از مبانی دینی و اسلامی سبب ویرانی جامعه می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب فرهنگی در سطح جامعه و گلایه نیروهای ارزشی، دینی و خانواده‌های شهدا، گفت: متأسفانه شاهد نوعی لجام گسیختگی فرهنگی در جامعه هستیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه توجه به ارزش‌های دینی و فرهنگی یکی از وظایف ما در جامعه اسلامی، بیان کرد: اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر از جمله وظایفی است که قرآن بر عهده تشکیل دهندگان حکومت اسلامی گذاشته است.

مغفول ماندن فرایض دینی در جامعه اسلامی مایه ننگ است

وی در ادامه با اشاره به اینکه مغفول مانده برخی از فرایض دینی در سطح جامعه اسلامی برای متولیان آن مایه ننگ محسوب می‌شود، تصریح کرد: امروز برای هر موضوع و حوزه‌ای یک وزارتخانه و یا سازمان وجود دارد اما موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر از این قاعده مستثنی است.

آیت الله فلاحتی همچنین بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به این موضوع تأکید کرد و افزود: متأسفانه وضعیت عفاف و حجاب در سطح جامعه نامطلوب بوده و برخی حتی را پا را فراتر نهاده و علنی بی حجابی را ترویج می‌کنند.

وی با اشاره به نقش مهم و غیر قابل انکار امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خواستار احیای این فریضه الهی و اعتقادی در سطح جامعه برای پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی شد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه متأسفانه امروز شاهد هستیم که به عنوان هتاک، مانکن و ابزار دشمن در جامعه عمل می‌کنند، اظهار کرد: این افراد باید بدانند دیگر میدانی برای هنجار شکنی و هتاکی نخواهند داشت.

تشکیل ۲ هزار گروه مقاومت تذکر لسانی در گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این اجتماع با اشاره به اینکه بقای انقلاب اسلامی به امر به معروف و نهی از منکر وابسته است، افزود: سازمان بسیج ۲ هزار گروه مقاومت در راستای تذکر لسانی و عملی در استان گیلان تشکیل داده است.

سردار محمد عبدالله پور به فعالیت ۲۲ هزار بسیجی در قالب گشت محله در استان گیلان در طول هفته اشاره و بیان کرد: برخورد عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه باید در مورد حجاب انجام شود.

برخورد با ۲۸ هزار بد حجاب در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان نیز از برخورد با ۲۸ هزار و ۲۳۸ بانوی بد حجاب از ابتدای امسال تاکنون در این استان اشاره و تصریح کرد: ۲ هزار و ۳۲۱ نفر از افراد مذکور به امنیت اخلاقی هدایت و از آنها تعهد گرفته شد ضمن اینکه برای ۶۴ نفر تشکیل پرونده قضائی تشکیل شده است.

سردار محمدرضا اسحاقی با اشاره به اینکه ابتدای امسال تاکنون ۵۸۷ خودرو در حوزه آلودگی صوتی و حرکات غیر متعارف در گیلان توقیف شده‌اند، گفت: نرم افزار یک و دو ناظر به منظور رصد خودروها و مکان‌های عمومی در راستای کشف حجاب تهیه و در آینده نیز ناظر ۳ برای اشخاص در خیابان‌ها تهیه می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false