×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

متاسفانه داستان انتخاب شهردار رشت که بیشتر به یک تراژدی شباهت دارد پس از گذشت بیش از نه ماه همچنان ادامه دارد، شورایی که با رای اکثریت اعضاء دو شهردار بومی یعنی حامد عبدالهی و حجت جذب را در محدوده زمانی عقلانی انتخاب نمود، اما به دلیل پاره ای موارد، دشمنی و حسادتها بجای تسریع در دریافت تایید صلاحیت با حیله گری برخی افراد بجای دستگیری، اقدام به پاگیری شهرداران بومی نموده و بجای کله پا کردن شهرداران منتخب کل رشتوندان، شهرداری و شهر را کله پا نمودند.

اخبار رد صلاحیت که توسط رئیس محترم شورای شهر جناب آقای دکتر علوی به سرعت برق و باد رسانه شد و برای نخستین بار از شبکه استانی گیلان به سمع و نظر کل گیلانیان رسید !! بعید نیست جناب علوی متوجه عملکرد ضعیف شورای پنجم شده بود و دلیل رسانه ای نمودن خبر رد صلاحیت ۲ کاندیدای طیف مقابل تنها پیشگامی رشت در کسب رتبه نخست در اعلام رد صلاحیت یک کاندیدای شهرداری برای نخستین بار از رسانه ملی بوده باشد !!

با انتخاب حسین علیقلی زاده بعنوان سومین انتخاب شهردار که با ۱۱ رای، موفق به کسب اکثریت آرای اعضای شورای شهر شد، بارقه امیدی در نظر رشتوندان نقش بست، اما اینبار نیز صلاحیت وی پس از ۲ ماه از سوی وزارت کشور رد شد و در کمال تعجب اینبار خبر رد صلاحیت سومین شهردار منتخب از سوی رئیس شورا نه تنها در رسانه ملی خبری نشد، بلکه تا امروز هم از زبان ایشان خبری مبنی بر رد صلاحیت علیقلی زاده به گوش نرسیده است، حتی چند رسانه ی اجاره ای و باجگیر که بجای انجام رسالت خبری خود با مزخرفات و خزعبلات خود درباره طیف شش نفره هر از گاهی اقدام به افترا و نشر اکاذیب می نمودند در این فقره رد صلاحیت خفقان گرفتند .

هرچند با ایجاد محدودیت برای حضور برخی رسانه ها د صحن شورا و تقسیم رسانه ها به خودی و غیر خودی توسط رئیس شورا مجالی برای رسانه های پرسشگر و غیر وابسته برای طرح سوال از علوی بوجود نیامد که به چه دلیل علیرغم رد صلاحیت این کاندیدا اقدام به رسانه ای نمودن خبر ننموده است؟

 علوی که ریاست دو سال سپری شده از شورای پنجم را برعهده داشته با عملکرد ضعیف و نزدیک به صفر خود نشان داده توانایی مدیریت بحران بوجود آمده را نداشته و بجای مدیریت بحران موجود شورا و شهرداری را دچار بحران مدریت خود نموده است.

کارت زد داده شده از سوی وزارت کشور به شورای شهر رشت تحت مدیریت علوی که به مدت دو سال زمان کافی برای ایجاد همدلی و یکپارچگی را داشته بی شک بعنوان لکه ای سیاه در پرونده کاری وی درج خواهد شد.

به هر روی علاوه بر ائتلاف شش گانه که برای نخستین بار در پنج دوره شورا برای ۹ ماه بر یکپارچکی خود استوارند و توسط ریش سفیدان شورا رهبری می شوند همراهی سایر اعضا منطقی شورا از طیف پنجگانه تنها راه برون رفت از بحران فعلی خواهد بود که در غیر اینصورت انحلال شورای پنجم برای برخی اعضا که بجز کرسی شورای شهر جایگاه دیگری در اجتماع ندارند گران تمام خواهد شد.

مطابق شنیده های رشتوند که دو روز قبل منتشر شد، صلاحیت علیقلی زاده شهردار رد صلاحیت شده سوم مجددا مورد بررسی قرار گرفته و شنیده هایی غیر رسمی خبر از اخذ طلاحیت توسط وی را دارد، خبری که باید ماند دید تا چه حد صحیح می باشد.

امید می رود در صورت عدم تایید صلاحیت علیقلی زاده اعضاء شورا به رهبری ریش سفیدانی چون احمد رمضانپور ، اسماعیل حاجی پور ، عاقلمنش و همراهی سایر اعضا متعادل در هفته جاری موفق به انتخاب شهرداری غیرسیاسی و اجرائی شوند.   

در هر صورت شورای پنجم تا کنون نه تنها عملکرد مثبتی نداشته که نشان داده در مقام مقایسه ضعیف ترین و منفعل ترین دوره شورا را می گذراند تا جایی که به گفته بسیاری از رشتوندان به گرد خدمات شورای سوم به لحاظ عمرانی و زیرساختی و مدیریت پرسنلی شهرداری نمی رسد.

شورای پنجم تا این لحظه حتی عاجز از  افتتاح بلوار ۸ دی که خیابان رجایی به به خیابان معلم پیوند میدهد و کمتر از تنها ۲ کیلومتر طول دارد بوده است، حال فکر می کنید توانایی انتخاب شهرداری کارآمد را دارد ؟

این شورا تحت ریاست علوی نه تنها موفق به جذب سرمایه گذاری قوی نشده است بلکه لاین هواپیمایی وارش که قرار بوده در رشت فعالیت کند را با انفعال خود فراری داده حال آنکه هواپیمایی وارش در استان مازندران و شهر ساری در کمتر از ۲ ماه موفق به اجرای اولین پرواز خود شده است !! امتیازی که می توانست علاوه برای بر رشتوندان بر اقتصاد و آسایش کل استان گیلان تاثیر گذار باشد.

بر در و دیوار شهر نقش مغول نقاشی شده است و هیچکدام از اعضا شورای عکس العملی نشان نداده اندو منزل هوشنگ ابتهاج تخریب شد باز همه اعضا سکوت اختیار کردند و ده ها بایدهایی که هرگز در دوره پنجم شورا مصوب و اجرائی نشد. اینها همه دلیلی بر ضعف مدیریت و عملکرد شورا در دوره پنجم است.

لازم به ذکر است روی سخن نویسنده نه به اعضاء ریش سفید و منطقی شورا که با چند روباه صفت و اعضا حزب باد شاخه نسیم می باشد.

مطلب مخاطب خود را می یابد!

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false