×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به لطف شورا نشینان و علی الخصوص پنج موتلف طیف اقلیت، شورائی که قرار بود تصمیمات سرنوشت سازی برای رشت و رشتوندانش بگیرد، نه تنها ناتوان در حفظ همان شرایط بد پیشین شهر که با تکبر و منیت چند تن از طیف اقلیت عملا کل شهر ، شهرداری ، شورا و رشتوندان را به وضعیت اسفباری کشانده.
شورائی که قرار بود رشت را نجات دهد اکنون  باید خود را نجات دهد، دچار بیماری لاعلاج تکبر و لجبازی و ترجیح منافع شخصی به منافع عمومی شده و مانند طبیبی است که بجای رسیدگی به بیمار سردرگم مداوای خویش شده و با وضعیت فعلی سرنگ هوا را آماده تزریق به خود نموده است.
ابتدایی ترین وظیفه شورای شهر انتخاب یک فرد اصلح برای هدایت کشتی طوفان زده شهرداری است، جالب آنکه همین کار را هم نتوانسته انجام دهد، گویا این شهر و استان نه فرماندار دارد نه استاندار!
نوک پیکان انتقاد ابتدا متوجه شخص رئیس شوراست ، فردی که سکان مهمترین نهاد مرتبط با شهرداری را در دست دارد ، انتظار میرفت وی بجای همراهی با طیفی خاص و حضور در یک جبهه علیرغم سن کمتر از سایرین، نقش یک پدر را برای شورا  بازی کند،  گویا ایشان لنگر بی خیالی را بر عمق فاجعه انتخاب شهردار انداخته و طیف اقلیت همراه وی که نهادی مانند شورای شهر را با کودکستان اشتباه گرفته اند.

بی هوش ترین شهروندان اکنون میدانند صحبت منافع شخصی است وگرنه یک شهردار مگر قرار است چه خدمت یا رانت ویژه ای برای کسی ایجاد نماید که وضعیت اینگونه شده ؟
شورای پنجم تا کنون چه گلی به سر شهر زده که اگر وجود نداشته باشد شهر و شهرداری متضرر خواهد شد ؟
در این دوره ی شورا حتی یک سرویس بهداشتی عمومی که مصوب شورای فعلی باشد اجرا و افتتاح نشده است اتفاق از این بدتر؟
اکنون شورای شهر رشت تنها یک قدم تا مرگ، نیستی و بی آبروئی فاصله دارد، بزرگانی که از اعضا شورا هستند در صورت انحلال شورا هم نزد مردم معتبرند، اما آن دسته از اعضائی که هیچ جایگاه دیگری در جامعه ندارند بی شک متضرر شکست خود خواهند شد.
شنیده ها حاکی است تمامی گزینه های مطرح شده بنا بر دلایلی متفاوت نخواهند توانست گزینه شورا برای پست شهرداری باشند و این یعنی نفسهای آخر شورای شهر پنجم.
هرچند نگارنده ناامید از تغییر رفتار رهبران ائتلاف پنجگانه است، امید آن میرود دم گرم بزرگان شورا در روح سرد آندسته از اعضا تمامیت طلب اثر کند و منافع شهر و رشتوندان را بر منافع شخصی خود ارجح بدانند که در غیر اینصورت به احتمال قریب به یقین میمون ترین اتفاق روی خواهد داد و شورای ناکارآمد پنجم منحل و به زباله دان تاریخ رشت خواهد پیوست.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false