×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

دستور:
– نطق اعضای محترم شورا
– اعلام وصول طرح ها و لوایح
– سایر موارد با قید زمان و فوریت
در تالار شورا برگزار گردید.
جلسه در ساعت ۱۷:۳۰ با قرائت قرآن و پخش سرود ملی آغاز گردید.
محمد حسن علیپور فرازی از وصیت نامه شهید بزرگوار جنگ تحمیلی را قرائت کرد.
رضا رسولی رییس جلسه با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و از مقام آنها تجلیل کرد.
وی با اشاره به اقدام تروریستی اهواز شهادت عده ای از هموطنان را تسلیت گفته و باعث تاسف دانست و افزود: انقلاب اسلامی از ابتدای ظهور خود همواره قربانی ترور بوده و با محکومیت این قبیل اقدامات مذبوحانه انسجام و اتحاد بیشتر ملت را بالاترین نتیجه این اتفاقات بیان کرد.
نائب رییس شورای شهر با تاکید بر لزوم انتخاب شهردار در اسرع وقت تعجیل در این امر را نیز اقدامی درست دانست و خواستار بررسی ویژه اعضای شورا در این زمینه شد.
بهراد ذاکری در ادامه اظهار داشت: از شهروندان رشت عذرخواهی میکنم، چرا که از دیدگاه خود در سه ماه گذشته موفق به انجام وظایف خود به شکل مطلوب نشده و نتوانستم آن طور که شایسته شهر و شهروندان است، پیگیر مطالبات آنها باشم و به هر دلیلی اتفاقات قابل توجه ای را رقم بزنم.
وی با اشاره به نامه جمعی از اعضا به ریاست شورای شهر مبنی بر تسریع بر روند انتخاب شهردار خواستار ارائه پیشنهادها و گزینه های مورد نظر اعضا با توجه به نامه مکتوب رییس شورای شهر در این خصوص خواستار توجه اعضا به این موضوع شد و بر لزوم فراخوان نامزدهای شهرداری تاکید کرد.
دکتر رمضانپور با اشاره به پیام محرم برای رهروان واقع ای مکتب حسینی اظهار داشت: مهمترین بحث عاشورا و قیام حسینی را امر به معروف و نهی از منکر و تشخیص مظلوم و تبری از ظالم بود.
وی با مثال شریح قاضی افراد منظلم و آنان که به ظلم و تهدید و تتمیع تن میدهند را ذبون ترین مخلوقات دانست. رفتار امروز برخی ها در خیانت به آرای مردم با تحریک دستهای پنهان را در این زمره ارزیابی کرد.
عضو شورای شهر با تاکید بر لزوم حفظ اتحاد اعضای شورا و عدم دخالت لابی های بیرونی جهت انتخاب شهردار خواستار استقلال نظر و رسیدگی اعضا به امور محوله خود شد.
محمدحسن علیپور با تاکید بر این موضوع که باید در پروسه انتخاب شهردار تسریع بخشید، اظهار داشت: عدم حضور شهردار باعث بایکوت ماندن پروژه ها و رسیدگی به امور شهر گردیده است.
وی با اشاره به انباشت مطالبات شهروندان خواستار پرهیز از سیاست زدگی و پرداختن به امور شورایی و در راس آن انتخاب شهردار شد.
علیپور از پاکبانان شهر جهت زحمات خود در ایام محرم و نظافت شهر تقدیر و خواستار قدردانی از زحمات این پرسنل خدوم شد.
 
فاطمه شیرزاد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و محکومیت حمله تروریستی اهواز و تقدیر از هیات مذهبی در برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی ادامه داد: برای اولین بار در سطح کشور سازمان آتشنشانی رشت در این اقدام بجا و در راستای فرهنگسازی و آموزش شهروندی اقدام به راه اندازی و تجهیز کارگاه ایمنی آتش نشانی ویژه کودکان کرده است.
سخنگوی شورای شهر رشت با تاکید بر اهمیت این طرح خواستار تخصیص ردیف بودجه و حمایت های لازم جهت این اقدام آموزشی شد.
فرهام زاهد با اشاره به برند شهر خلاق با نقد از عملکرد متولیان این طرح و عدم شفافیت لازم خواستار ارائه گزارش مبسوط در این حوزه به اعضای شورا و تغییر روند معیوب گذشته گردید.
وی افزود به هیچ وجه با سرمایه گذاری در این قبیل طرح ها مخالفت وجود ندارد لیکن باید در ابتدا نقشه راه و پلان اجرایی و سودآور مشخصی به صورت شفاف ارائه گردد و معتقدم میتوان با یک برنامه هدفمند و مدون از این برند باارزش برای شهر و شهروندان ایجاد منفعت کرد.
زاهد با نقد از عملکرد واحد روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی در پوشش یکسان اخبار و فعالیتهای تمامی اعضای شورا خواستار توجه ویژه به این مسئله شد.
تغییر کد اعتباری بودجه لایحه ایجاد و تجهیز کارگاه ایمنی آتش نشانی ویژه کودکان با دو فوریت تصویب شد و تخصیص ردیف بودجه به آن با توضیحات بابک رمضانی مدیرعامل سازمان آتش نشانی جهت بررسی های بیشتر و تخصیص ردیف بودجه به نشست مشترک ریاست کمیسیون های برنامه بودجه، بهداشت، مدیرعامل سازمان و مدیر برنامه و بودجه شهرداری واگذار گردید.
لایحه افزایش اعتباری بودجه دیون تملک یک فوریت آن رای آورد.
خروج لایحه همکاری شهرداری با یک شرکت در راستای خرید سهام بانک شهر با درخواست سرپرست شهرداری تصویب شد.
لایحه تامین هزینه خرید وسائل اداری و تجهیز ساختمان جدید شورای شهر با رای اعضا تصویب شد.
 
در بین جلسه با هماهنگی حجت جذب و بمناسبت هفته دفاع مقدس سردار زمانی فرمانده دانشگاه نیروی دریایی سپاه به عنوان میهمان در جلسه حضور پیدا کرد.
محمدحسن عاقل منش ضمن خوشامدگویی به سردار زمانی و هیئت همراه با اشاره به مانور نیروی دریایی سپاه در انزلی و نمایشگاه مناسبتی در پیاده راه فرهنگی از برگزاری نشست پرسش و پاسخ فرماندهان جنگ در این نمایشگاه با هدف ارتقا آگاهی جوانان تقدیر کرد و بر لزوم و ضرورت ارتقا آگاهی مردم از وقایع منطقه از زبان فرماندهان نظامی و آثار مثبت این اقدام تاکید کرد.
سردار زمانی با بیان این موضوع که امریکا به عنوان یک ابر قدرت که نیروی مسلح دریا محور داشته و با ناوهای خود قادر به انتقال این نیرو به اقصی نقاط جهان میباشد از مدتها پیش در خلیج فارس حضور دارد و ناوگان پنجم آن به عنوان قدرتمند ترین ناوگان دریایی جهان در منطقه در توهم قدرت سالاری بسر میبرد.
لیکن پس از موضع مناسب سیاسی ریاست جمهوری در مورد تنگه هرمز و مانور سنگین سپاه شاهد عقب نشینی ناوگان مدعی امریکا بودیم که این به وضوح به مفهوم پوشالی بودن قدرت امریکا میباشد.
فرمانده دانشگاه نیروی دریایی با ذکر این موضوع که ایران امروز در برابر هجوم قدرت هوشمند استکبار قرار دارد بر لزوم مدیریت و پاسداری از همه روزنه های موجود در حوزه های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.
در انتها از سوی شورای اسلامی شهر با اهدای هدیه یادبود و لوح تقدیر از تلاشهای سردار زمانی تقدیر بعمل آمد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false