×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

خروجی “صفر” شهر خلاق برای رشت
و ادامه مانورهای هزینه بردار “مدیره مدعی”

در روزهای اخیر شاهد این موضوع هستیم که دوباره به بهانه و با عنوان “شهر خلاق غذا” مدیره روابط عمومی شهرداری رشت به دنبال برگزاری فستیوالی جدید به نام رشت و به کام خود  و با هزینه های نجومی میباشد.

فارغ از یادآوری وضعیت بحران زده اقتصاد شهر و مجموعه شهرداری، هر چه به جزئیات این برنامه و سبقه گذشته این عنوان تو خالی رجوع کردیم دریغ از منفعتی به اندازه یک سر سوزن برای رشت و رشتوندان تا به آن دلخوش شویم و لااقل با یادآوری آن گوشه ای از آلام شهروندان معترض به حیف و میل بیت المال را تسکین دهیم.

حال با کمال تعجب شاهد این موضوع هستیم که مدیره روابط عمومی شهرداری به جای توضیح و تشریح عملکرد خود به عضو شورای شهر رشت با بکارگیری از ادبیاتی که البته همواره سلاح کاربردی وی محسوب میشده و با اتکا بر “پرده دری” همیشگی خود گستاخانه با فرار به جلو از پاسخگویی به این منتخب شهر و شهروندان جاخالی کرده و راه غلط گذشته خود را می پیماید.!

یقینا دکتر ذاکری نماینده محبوب، پاک و صریح اللهجه مردم رشت در پارلمان شهری به موقع پاسخ مقتضی در این خصوص داده و پیگیری های جدی تری در مورد این عنوان هزینه زا خواهد کرد لیکن به عنوان یک شهروند باید نکاتی را حضور این مدیره محترمه یادآور شوم:

۱٫سرکار خانم احتمالا آنقدر درگیر با خلاقیت جذب منابع مالی شهرداری جهت برگزاری ضیافت خود هستید که گویی جایگاه خود را فراموش کرده و حوزه اختیارات خود را فراتر از شورا و منتخبین مردم می دانید که اینگونه با این ادبیات دنی با عضو محبوب شورای شهر که دقیقا در راستای وظایف خود در حال نظارت بر عملکرد شما میباشد سخن می گویید؟! آیا بهتر نیست به جای این حجم از فراکنی متمادی که مدتهاست برای فرار از پاسخگویی به آن توسل می کنید یک بار برای همیشه با زبانی صریح و به دور از بازی با کلمات پاسخگوی شهروندان رشت باشید؟؟؟

۲٫حامی و حامیان شما مشخصا چه افرادی هستند که اینگونه به شما جهت توهین به نماینده منتخب شهروندان چراغ سبز نشان داده و به جای نظارت بر عملکرد شما در حوزه روابط عمومی بخش قابل توجه ای از بیت المال را جهت یک ضیافت شخصی هزینه می کنند؟؟ این افراد به پاس کدام خدمت شما و یا کدام منفعت شخصی خود اینگونه سپر حمایتی در برابر شما ایجاد کرده و حاشیه امنیت شما شده اند؟؟؟

۳٫آیا افت کیفیت عملکرد واحد روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت که باعث تقلیل امور محوله این واحد و حذف نظارت و ساماندهی به امور رسانه از شرح وظایف شما گردید نشان از ذوب شما به عنوان مدیر این واحد در یونسکو،خلاقیت نامرئی و غذا و… نمیدهد؟؟ در کدام قسمت از شرح وظایف سازمانی شما شهر خلاق و برنامه های موضوعی این چنینی بر شرح وظایف اصلی شما مقدم خوانده شده که اینگونه با بی توجهی عدم مدیریت صحیح باعث تضعیف واحد پویا و سرزنده روابط عمومی در سالهایی نه چندان دور شده اید؟؟؟

۴٫مطلعین امر به خوبی واقفند که طرح مذکور با عنوان “شهر خلاق خوراک” نتیجه زحمات چه فرد و تیم مشخصی است و چگونه و با چه ترفند و هدفی به مصادره حضرتعالی درآمده و امروز نام خود را بر سجل این طرح البته بی ارزش کوبیده اید لیکن جهت روشن شدن اذهان عمومی علت علاقه شما به اداره صفر تا صد این طرح به صورت فردی چیست و چه منافع ای شما را به این امر وا میدارد که هیچ جنبنده ای را اذن ورود و همکاری به طرحی با وسعتی که خود مدعی آن هستید نمیدهید؟؟جشنواره های سابق برگزار شده در این راستا دقیقا با آمار واقع ای و نگاهی اقتصادی چه دستاوردی برای شهر تاکید میکنم برای شهر نه برای شما داشته است؟؟؟

۵٫آیا وقت آن نرسیده که با توجه به عدم محدودیت قانونی و عدم دستیابی به موفقیتی قابل عرض در این راستا مسئولیت رابط شهر خلاق را به یک فرد و تیم تخصصی و آکادمیک انتقال داده و خود به انجام امور محوله در حوزه روابط عمومی پرداخته و واحد تحت امر خود را این حالت مایوس کننده خارج کنید؟؟؟

۶٫به شما توصیه میکنم کمی در رفتار شخصی و حرفه ای خود اندیشه کنید یقینا روزی فرا خواهد رسید که سیستم های نظارتی و مسئولین ذیربط به حوزه مورد علاقه شما ورود خواهند کرد و باید جهت حیف و میل بیت المال پاسخگو باشید و شهر خلاق برای شما از یک رویا و ضیافت به یک کابوس آزار دهنده بدل خواهد شد و در آن روز قطعا خبری از حامی امروز شما نخواهد بود..

۷- آیا در این وضعیت بد معیشتی کشور که گرانی مردم را در تنگنا قرارداده ، هزینه میلیاردی برای خوراندن باقالاقاتق و میرزا قاسمی به افرادی که از غرب و شرق برایشان فرش قرمز پهن کرده اید رواست ؟ به وجدان خود رجوع کنید.

۸-آیا برگزاری این نشست با بیانات مقام معظم رهبری در خصوص صرفه جويي و پرهيز از اسراف در تضاد نیست ؟

( “۱. اسراف بد است و از نظر شرعي گناه و حرام محسوب مي شود. از نظر منطق عقلاني و اداره ي كشور هم يك كار ممنوع و زشت است . همه موظفند اسراف نكنند ـ هم مسئولان و كارگزاران و كساني كه مامور انجام كارهايي در دولت هستند و هم آحاد مردم اگر بخواهيم بااسراف مبارزه كنيم بايد براي اين كار برنامه ريزي انجام گيرد و آن را مسئولان دولتي انجام دهند . ۲.اسراف فعل حرام است گناه است خلاف شرع است .
۳. اسراف يك لجنزار است . ريخت و پاش مالي يك وسوسه ي شيطاني است” )

 

ضمنا بد نیست به نحوه نگارش متن خود مجددا نگاهی بیاندازید تا متوجه مشکلات نگارشی جناب استادی خود بشوید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false