×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

یزدانی با بیان اینکه قسمت میانی رشت-آستارا یکی از خاص‌ترین مسیرهای ریلی به شمار می‌آید گفت:‌ شرکت راه‌آهن سابقه ساخت راه‌آهنی با چنین مشخصات جغرافیایی و آب و هوایی نداشته است.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن بیان کرد: ساخت قسمت رشت- آستار در دو ماه گذشته به شرکت راه‌آهن واگذار شده و ما در طول این مدت مطالعات خود را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در ساخت این پروژه باید محیط زیست کمترین آسیب را ببیند گفت: ‌روش‌های مختلفی را برای ساخت این پروژه پیشنهاد دایم به طوری که ساخت مسیر ریلی از مسیر ساحل و یا ساخت این مسیر در داخل آب از جمله پیشنهاداتی بود که برای این پروژه ارائه شده است.

یزدانی تاکید کرد: در ساخت این پروژه ریلی باید هزینه‌ها و مدت زمان ساخت نیز بررسی و کمترین آلودگی به این بخش وارد شود.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با بیان اینکه بعد از مطالعات گسترده به دنبال ساخت این مسیر ریلی از طریق پل هستیم گفت: ‌سعی داریم کل مسیر از طریق ریل به مرحله اجرایی برسد وهم اکنون در حال ارزیابی هزینه‌های اجرایی آن هستیم.

یزدانی اظهار کرد: بخشی از منابع مالی این پروژه را کشور آذربایجان تامین کرده و مابقی این هزینه‌های باید از طریق منابع داخلی و یا ارائه فاینانس تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه موازی کاری با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقلی نداریم گفت: شرکت ساخت حد فاصل پروژه رشت به انزلی را در دست ساخت دارد و در این پروژه دو بندر به یکدیگر متصل نمی‌شوند.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن یاد آوری کرد : در پروژه راه‌آهن رشت – آستارا از طریق مرز زمینی به کشور آذربایجان متصل می‌شویم.

وی در پایان تاکید کرد: در ساخت این پروژه چندین شرکت ایرانی اعلام آمادگی کرد‌ه‌اند که این پروژه را به صورت کامل تکمیل و به بهره‌برداری برسانند که راه آهن نیز در حال ارزیابی توان این شرکت‌ها است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false