×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت، پیش از ظهر امروز رئیس شورای شهر رشت با اعضای انجمن های علمی دانشجویان دانشگاه گیلان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که در تالار شورا برگزار شد، با هدف استمرار کمک های شورای شهر و مدیریت شهری به انجمن های علمی صورت گرفت.
یکی از اعضای این انجمن، ضمن تقدیر از مدیریت شهری در کمک به انجمن های علمی گفت: متاسفانه نگاه ها به دانشجویان حداقلی است.
وی خواستار ایجاد فضای تعاملی مدیریت شهری با بخش علمی و دانشگاهی شد و تصریح کرد: باید فرایندی برای ایجاد این ارتباط دوسویه تعریف شود و نگاه به دانشجو تنها در زمان انتخابات نباشد.

امیدوار، یکی دیگر از دانشجویان نیز گفت: رویکرد انجمن از ۱۱ آذر سال گذشته، برگزاری جلسات مداوم با نهادهای خدماتی و اجرایی و دستگاه های دولتی است.
وی ضمن تشریح فعالیت های انجمن های مختلف دانشگاه گیلان تصریح کرد: در حال حاضر ۳۶ اتحادیه دانشجویی در کشور تشکیل شده که دانشگاه گیلان بعد از فردوسی مشهد، بیشترین دبیران اتحادیه های دانشجویی را دارد.
امیدوار، مزایای انجمن ها برای دانشگاه را هم برشمرد و افزود: در کنفرانس علمی شیمی، اساتیدی خارج از کشور دعوت شدند.
در ادامه دیدار، برخی از دانشجویان، حوزه های فعالیت های علمی خود را برشمردند.
خانم زحمتکار، دبیر اتحادیه انجمن های دانشگاه گیلان، در این دیدار گفت: انجمن های علمی با برگزاری کارگاه های مهارت آموزی تلاش دارد مهارت ها را در کنار دروس تجربی به دانشجو بیاموزد. برگزاری بازدیدهای علمی هم یکی از برنامه هاست.
وی تاکید کرد: دانشجویان دارای ایده های خلاقانه هستند و مدیریت شهری می تواند از این ایده ها حمایت و اجرایی نماید.
کمک بمنظور برگزاری نمایشگاه های ایران و روسیه، همایش های علمی، وضعیت آلودگی رودخانه های رشت و وعده های عملی نشده مسئولان و تاثیرات آن در ازدیاد سرطان در گیلان، شیرابه زباله های سروان و تاثیر آن بر دام و کشاورزی سراوان، تدوین دایرالمعارف شهر خلاق خوراک به زبان های دیگر دنیا و… برخی از موارد مطرح شده بود.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به حمایت های قبلی مدیریت شهری به دانشگاه گیلان و انجمن های علمی گفت: کمک سالانه برای برگزاری مسابقات علمی سازه های ماکارونی و نمایشگاه عکس غذای ایران و روس برخی از این کمک ها بوده است.
دکتر سید امیر حسین علوی، ایده های خلاقانه دانشجویان را ستود و گفت: علت عقب ماندگی ها در رشت و گیلان فقدان مدیریت های بومی و مدیریت واحد شهری است.
وی به پیشینه فرهنگی و علمی گیلان و رشت اشاره تصریح کرد: بواسطه تحمیل سو مدیریت ها امروز از توسعه عقب افتاده ایم. باید همه با هم تلاش کنیم تا یک گفتمان در استان ایجاد و با ایجاد یک جریان فکری و عملی مسولان به وظایف خود بیشتر عمل کنند.
دکتر علوی تاکید کرد: دانشجویان در ایجاد این جریان فکری و موج مطالبه گری بسیار می توانند تاثیر گذار باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: تفکر سنتی مدیریت منسوخ شده است و باید از سیستم های جدید مدیریت مبتنی بر خلاقیت استفاده کنیم و این از حرکتهای علمی و دانشجویی برمی آید.


وی اعلام کرد که این نشست ها ادامه داشته و خواستار همراهی دانشجویان با مدیریت شهری شد.
دکتر علوی افزود: در برگزاری استارت آپ های دانشجویی حاضر به همکاری و حمایت هستیم تا پرمحتواتر برگزار گردد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت، اعتماد به نمایندگان مردم در پارلمان محلی را شرط کمک های دوسویه توصیف کرد و افزود: دوستی ها پایدار به تداوم همراهی ها کمک می کند.
دکتر علوی دانشجویان را منشا تحول خواند و افزود: اعضای شورا و مدیریت شهری خواستار تحول در حوزه شهری هستند و از ایده های خلاقانه دانشجویان استقبال می نماییم.
فاطمه شیرزاد نیز گفت: نسل سوم و چهارم آینده سازان این کشور هستند و قزعا اعضای شورا و نمایندگان مجلس بعدی از همین نسل هستند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت، ابراز امیدواری کرد به کمک دانشجویان و نخبگان به توسعه شهر فکر اساسی کرد و کارخانه های تعطیل شده احیا شود.
وی تاکید کرد: مسئولان بابد بفکر اشتغال دانش آموختگان باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false