×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

در روزهای پایانی سال گذشته جلسه ای در استانداری گیلان با حضور مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد. در این جلسه یکی از نکات امیدوار کننده موافقت با درخواست شورای اسلامی شهر رشت در خصوص مرمت ابنیه تاریخی این شهر بود؛ اتفاق شیرینی که با واکنش هایی بعضا خصمانه کام مردم رشت را تلخ کرد.

آنچه به عنوان خروجی این جلسه حائز اهمیت است و باید بر روی آن برنامه ریزی صحیح انجام شود و پیگیری های لازم صورت گیرد مرمت ابنیه تاریخی به منظور جذب گردشگر و رونق اقتصادی شهر و تبدیل شدن رشت به مقصد گردشگری است و قطعا در صورتی که این مهم به نتیجه برسد به عنوان عملکرد مجموعه شورای پنجم در نزد افکار عمومی به یادگار خواهد ماند.

اما متاسفانه در ادامه تحرکات برخی کانال های تلگرامی معلوم الحال که به دنبال پاشیدن بذر نفاق و ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم هستند این بار نیز پس از این جلسه، مطالبی تفرقه انگیز منتشر شد تا شاید با ایجاد شکاف میان دو عضو شورا اهداف دیگری دنبال شود.

آنچه مسلم است سه مکاتبه از سوی سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت به معاون رئیس جمهور و استاندار گیلان صورت گرفته است. این مکاتبات که در پی جلسات صبح همان روز بوده نشان می دهد که پیش از برگزاری جلسه عصر، رئیس شورای اسلامی شهر رشت پیگیر این مساله بوده و مکاتبات مربوطه نیز با هماهنگی استاندار گیلان انجام شده که مورد موافقت نیز واقع شده است. از سوی دیگر عصر همان روز در حین برگزاری جلسه نیز محمدحسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با نطقی گویا، ضمن معرفی ظرفیت های اصلی رشت در حوزه ابنیه تاریخی و گردشگری خواستار مرمت این آثار شده است که این پیشنهاد نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

با این تفاسیر زورآزمایی دانستن دغدغه دو عضو شورا چندان منطقی به نظر نمی رسد و احساس می شود شاید این بار هم افرادی به دنبال مقاصد و منافع انتخاباتی دیگری هستند. افرادی همانند آنان که که پیش از این نیز در شبه رسانه های خود کار چندانی جز تخریب چهره یک عضو شورا نداشتند و اتفاقا نزدیک به برخی از رجل سیاسی گیلان نیز بودند!

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false