×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

شهردار و مجموعه مدیریت شهری رشت با برگزاری آیینی ویژه در شرکت دهکده سبزپوش در منطقه یک شهرداری با تبریک فرا رسیدن نوروز و سال نو از تلاش یک ساله پاکبانان قدردانی کردند.

در این آیین که با حضور دکتر نصرتی شهردار رشت، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری، محمدحسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، علیرضا حاجی پور رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری، فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، مسئولان شرکت دهکده سبزپوش، مدیران و دست اندرکاران سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری و شماری از پاکبانان سختکوش برگزار شد برنامه های آینده مدیریت شهری برای ایجاد رفاه بیشتر پاکبانان نیز تشریح شد.

دکتر نصرتی: در چند ماه آینده اولویت اول ما بدهی شرکت های خدماتی است

شهردار رشت در این آیین با خداقوت و خسته نباشید به پاکبانان، گفت: روز آخر سال و شروع سال جدید بهانه ای است تا ما و اعضای محترم شورا از شما پاکبانان گرامی تشکر کنیم. امروز خدمت شما رسیدیم تا کنار هم باشیم و این فرصت خوبی است تا یک سال زحمت بی وقفه شما را ارج نهیم.

دکتر مسعود نصرتی با اشاره به اینکه شهرداری رشت ۴ هزار و ۲۰۰ پرسنل دارد که حدود ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از آنها پاکبانان، کارگران فضای سبز، نگهبانان و… هستند و تنها ۲ هزار و ۴۰ نیروی رسمی یا کارگر رسمی دارد گفت: بخش اعظم مشکلات و مسائل موجود در ۵۰ درصد اول یعنی همین پاکبانان، کارگران فضای سبز و نگهبانان است و ما تلاش کردیم در شش ماهه گذشته تا حدودی مشکلات این بخش را کاهش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در شش ماهه گذشته توانستیم پرداختی شرکتها را به موقع انجام دهیم اما شما تصدیق می کنید که شرکت های پیمانکار طلب زیادی از شهرداری از گذشته دارند و ما تلاش می کنیم با هر مرحله پرداختی به این شرکتها بخشی از مطالبات گذشته آنها را نیز بپردازیم تا آنها هم بتوانند حق و حقوق را پرداخت کنند.

شهردار رشت سپس تاکید کرد: در چند ماه آینده اولویت اول ما پیش از پیمانکاران ساختمانی پرداخت بدهی های شرکتهای خدماتی است تا نگرانی از مطالبات گذشته هم باقی نماند.

وی گفت: توافق با شورای شهر این است که پس از دریافت همه معوقات، پرداختی ها در شهرداری رشت همزمان انجام شود و نگرانی ها در این زمینه نیز رفع گردد.

شهردار رشت سپس خاطر نشان کرد: رشت شهری گردشگری است و می خواهد مقصد گردشگری در کشور باشد و تایید می کنید که آنچه صاحب خانه آماده می کند بیانگر وضعیت آن خانه است و به همین دلیل شهر رشت باید هر لحظه آماده باشد و با وسواس کامل شهر را برای میهمانان نوروزی آماده کنیم تا خاطره حضور آنها در رشت تکرار شود و اقتصاد شهر رونق بگیرد.

وی ادامه داد: ۱۵ روز اول فرورین همه باید دست به دست هم بدهیم و همه چیز را مهیا کنیم. اگر بتوانیم شهری تمیز و پاکیزه داشته باشیم خاطر شهروندان و مسافران نیز آسوده تر خواهد بود و به نوعی کمک به گردشگری و اقتصاد شهر می شود.

شهردار رشت سپس خبری در خصوص دو هزار نیروی انسانی بخش کارگری اعلام کرد و گفت: شرکتی در شهرداری تاسیس می شود که همه ی این نیروهای حجمی را زیرپوشش می گیرد تا به نوعی این کارگران نیروی شهرداری محسوب شوند.

وی در پایان گفت: اساسنامه این شرکت تهیه شده و لایحه آن به شورا ارسال گردیده است و انشاء الله سال جدید خبرها و اتفاقات خوبی برایتان رقم بخورد.

عاقل منش: شورا و شهرداری رشت در جهت حل مسائل پاکبانان گام بر می دارند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت هم در این آیین با تبریک سال نو و فرا رسیدن ماه رجب که مقارن با روزهای آغازین سال نو شده است برای همه پاکبانان آرزوی سلامتی و موفقیت نمود و گفت: مشکلات اقتصادی پاکبانان بنیان خانواده برخی از آنان را دچار آسیب می کند.

محمدحسن عاقل منش تاکید کرد: خوشبختانه باید عنوان کنیم که امروز علی رغم همه تنگناهایی که شهرداری از نظر درآمدی با آن رو به رو بوده و هست اما تلاش شده تا مطالبات پیمانکاران پرداخت شود و آنها نیز بتوانند به موقع حق و حقوق پاکبانان را بپردازند هر چند که می دانیم شما مطالبات انباشته شده چندین ماهه دارید.

وی ادامه داد: شهردار رشت تلاش نموده در شش ماهی که از شروع فعالیت شورای پنجم سپری شده در تقدم و تاخر کارها، عدالت را رعایت نماید و در همین زمینه مهم تر از اجرای پروژه های عمرانی، وجود نیروی انسانی کارآمد است که با آرامش بتوانند کار کنند و این از لوازم اجرای برنامه ها و کارها است.

عاقل منش در پایان سخنانش با قدردانی از تلاش های مدیران شهری به ویژه فاطمه شیرزاد در راس کمیسیون بهداشت شورا و علیرضا حاجی پور در سازمان مدیریت پسماندها از شهردار رشت خواست تا با تداوم کار در این زمینه موجبات آسایش خاطر پاکبانان فراهم آید و از زحمات آنها قدردانی شود.

 

شیرزاد: مطالبات شرکتهای بخش خصوصی و حجمی از شهرداری رشت ۱۶ میلیارد تومان است

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت نظافت و پاکیزگی شهر را ارمغان کار و تلاش پاکبانان دانست و گفت: شغل پاکبانان بسیار پرمسئولیت و برای شهر مهم است.

فاطمه شیرزاد با تبریک فرا رسیدن سال نو افزود: تمام سعی و تلاش شورا و شهرداری این است تا مطالبات پاکبانان پرداخت شود اما وجود انبوهی از مطالبات گذشته کار را مشکل کرده است به طوری که شرکتهای خصوصی و حجمی ۱۶ میلیارد تومان از شهرداری طلب دارند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از پرداختی های شهرداری به روز شده است گفت: با درایتی که از دکتر نصرتی سراغ داریم امیدواریم مطالبات پیمانکاران چه به طور نقدی و یا غیرنقدی در کوتاهترین زمان ممکن به آنها پرداخت شود تا پیمانکاران هم بتوانند معوقات سنواتی پاکبان را بپردازند.

 

شیرزاد همچنین گفت: تاکیدات لازم به آقای شهردار از طریق کمیسیون بهداشت شده که تامین لباس پاکبانان، شیر رایگان و رعایت موازین بهداشتی کار انجام گیرد تا سلامت پاکبانان به خطر نیفتد و در این زمینه هم شهرداری، هم سازمان مدیریت پسماندها و هم ‌مدیران مناطق نظارت کافی داشته باشند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا تاکید کرد: اگر نظارت بر کارها بهتر صورت گیرد زمینه های تحقق مصوبات شورا و دستورات شهردار محترم بهتر فراهم می شود و من در همینجا می خواهم قولی از آقای شهردار بگیرم که بخشی از مطالبات معوقه پیمانکاران در فروردین ‌ماه ۹۷ پرداخت شود تا این امیدواری حاصل گردد که در آینده پرداختی های پاکبانان منظم و به روز خواهد شد.

وی از سرکارگران هم خواست تا در رفتار و عملکرد همواره عدالت را رعایت کنند و اظهارداشت: مجموعه ی مدیریت شهری کار حرفه ای می خواهد و امیدوارم در سال ۹۷ با اقداماتی که صورت می گیرد رضایتمندی شهروندان از خدمات شهرداری افزایش یابد.

شیرزاد در پایان سخنانش همچنین ابراز امیدواری کرد که با تلاشهای شهردار رشت بسیاری از مشکلات موجود از جمله مسائل پاکبانان کاهش یابد و به وضعیت چند پاکبان آسیب دیده در تصادف هم رسیدگی شود.

 

علیرضا حاجی پور: پاکبانان مستحق بهترین ها هستند

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در این آیین با تبریک فرا رسیدن عید باستانی نوروز و آرزوی سلامتی و موفقیت برای پاکبانان در سال جدید گفت: در آخرین روز از سال ۹۶ آمده ایم تا زحمات و تلاش های شما پاکبانان عزیز را ارج بنهیم.

علیرضا حاجی پور با تاکید بر اینکه در جمع آوری پسماندهای رشت مجموعا یک هزار نفر نیروی انسانی فعال و پویا فعالیت می کنند که اگر فقط از این تعداد چند روز به اندازه انگشتان یک دست افرادی باشند که کار خود را خوب انجام ندهند، شهر دچار بحران می شود. این نشان از اهمیت کار پاکبانان می دهد که بی منت و بدون چشم داشت برای پاکیزگی شهر تلاش می کنند.

وی با اشاره به اینکه شاهد تلاش های اعضای شورا و شهردار رشت برای پشتیبانی از پاکبانان عزیز هستم، گفت: شهرداری رشت علی رغم مشکلات و مسائل عدیده ای که دارد، تلاش کرده است تا مطالبات پیمانکاران را پرداخت نماید هر چند تا شرایط مطلوب فاصله وجود دارد اما حرکت رو به جلو است و ما همه اعتقاد داریم که پاکبانان مستحق بهترین ها هستند.

 

رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در پایان با ابراز امیدواری از اینکه اعضای شورا و دکتر نصرتی همچون گذشته بر حمایت و پشتیبانی از این قشر زحمتکش تداوم ببخشند، تاکید کرد و گفت: مجموعه مدیریت شهری قدر تلاشها و زحمات پاکبانان را می داند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false