×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

وقتی سخن از جامعه و زندگی شهری به میان می آید قطعا یکی از اولین مسائلی که به ذهن میرسد نیاز به وجود خدمات شهری برای شهروندان میباشد.
یقینا پس از مسئله امنیت و بهداشت عمومی اصلی ترین چالش مدیران شهری حتی در کشورهای توسعه یافته و شهرهای مدرن در حوزه حمل و نقل عمومی میباشد.
رشت که چندی است عنوان کلانشهر را با خود یدک میکشد با رشد جمعیت و افزایش تردد شهری در مبحث ترافیک با مشکلاتی روبرو شده که از پیامدهای آن میتوان به تردد خودروهای متعدد تک سرنشین،حجم قابل توجه مسافرین در ساعات پیک تردد و افزایش آمار تصادفات اشاره کرد که همه این مؤلفه ها مسبب ایجاد ترافیک سنگین در شریانهای شهری شده است به نحوی که اگر در برخی ساعات پرتردد سانحه ای در نقطه ای از شهر رخ دهد امداد رسانی و ترددهای ضروری از قبیل عبور و مرور خودروهای امدادی از قبیل اورژانس،آتشنشانی و پلیس با مشکل روبرو خواهد شد.
این در حالیست که بررسی ها از سامان دهی حوزه ترافیک در شهرهای پرجمعیت جهان نشانگر این موضوع است که سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل عمومی باعث عدم ایجاد هزینه های کلانی در صورت نبود ناوگان مجهز حمل و نقل خواهد شد.
لازمه فرهنگ سازی در حوزه ترافیک مستلزم رفع مؤلفه های ایجاد ترافیک از قبیل استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی بجای تردد با خودروی شخصی میباشد که این مهم تنها با ارتقا سطح کمی و کیفی و تجهیز این ناوگان امکان پذیر است.
در سالهای اخیر بارها شاهد پیگیری تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی شهروندان به عنوان یک مطالبه بودیم که در برهه های مختلف با توجه نسبی مسئولین و اقداماتی مسکن گونه انجام شد لیکن همواره معضل ترافیک از این اقدامات حداقلی گوی سبقت را ربوده و مطالبه تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مبدل به یک آرزوی دیرین گشته است که امروز بیش از هر زمان دیگری به تحقق آن نیازمندیم.
انتظار میرود با توجه به حساسیت های ویژه شهروندان و وضعیت وخیم و اورژانسی ترافیک شهر که باعث نارضایتی شهروندان از وضعیت موجود شده است مدیران شهری در اولویت بندی های خود توجه ای ویژه به این حوزه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی کرده و اقدامات ویژه ای در این حوزه انجام دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false