×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

عبور سکه از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

روز گذشته سکه تمام بهار آزادی توانست از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عبور کند. در پنجمین روز دی‌ماه، سکه ۵ هزار تومان رشد کرد و به بهای یک میلیون و ۴۰۱ هزار تومان رسید. این بیشترین قیمت سکه در ۱۰ روز گذشته بود؛ آخرین بار فلز گرانبهای داخلی ۲۵ آذرماه در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار داشت. به گفته فعالان، رشد بهای اونس در بازارهای جهانی مهم‌ترین عاملی بود که به افزایش قیمت فلز گرانبهای داخلی کمک کرد. البته معاملات اونس به‌دلیل تعطیلات کریسمس در برخی از بازارها جریان نداشت، ولی نزدیک‌شدن به محدوده هزار و ۲۸۰ دلار در ابتدای روز موجب شد دیدگاه سکه‌بازان افزایشی‌تر شود. همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۳۲۷ تومان، طرح جدید یک میلیون و ۴۰۲ هزار و ۸۵۹ تومان، نیم سکه ۶۸۴ هزار و ۶۶۳ تومان معامله شد.روز گذشته سکه تمام بهار آزادی توانست از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عبور کند. در پنجمین روز دی‌ماه، سکه ۵ هزار تومان رشد کرد و به بهای یک میلیون و ۴۰۱ هزار تومان رسید. این بیشترین قیمت سکه در ۱۰ روز گذشته بود؛ آخرین بار فلز گرانبهای داخلی ۲۵ آذرماه در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار داشت. به گفته فعالان، رشد بهای اونس در بازارهای جهانی مهم‌ترین عاملی بود که به افزایش قیمت فلز گرانبهای داخلی کمک کرد. البته معاملات اونس به‌دلیل تعطیلات کریسمس در برخی از بازارها جریان نداشت، ولی نزدیک‌شدن به محدوده هزار و ۲۸۰ دلار در ابتدای روز موجب شد دیدگاه سکه‌بازان افزایشی‌تر شود. همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۳۲۷ تومان، نیم سکه ۶۸۴ هزار و ۶۶۳ تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴۰۶ هزار و ۳۹۳ تومان و سکه یک گرمی ۲۶۹ هزار و ۲۶۰ تومان معامله شد.

بانک مرکزی تورم آذرماه را دو رقمی اعلام کرد

نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۶ نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۵ معادل ۱۰ درصد است.نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۶ نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۵ معادل ۱۰ درصد است. به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، خلاصه نتايج به‌دست آمده از شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران براساس سال پايه ۱۰۰=۱۳۹۵ به شرح زیر است: شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران در آذر‌ماه ۱۳۹۶ به عدد ۱۱۱.۹رسيد که نسبت به ماه قبل ۱.۹ درصد افزايش يافت. شاخص مذکور در آذر‌ماه ۱۳۹۶ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۱۰ درصد افزايش داشته است.

دلار آزاد همچنان در فاز احتیاط؛ دلار بانکی در یک قدمی ۳۶۰۰ تومان

در پایان معاملات بازار آزاد روز سه شنبه، هر دلار آمریکا بدون تغییر قیمت نسبت به میانگین روز قبل، به طور میانگین به قیمت ۴۱ هزار و ۷۱۸ ریال فروخته شد. هر یورو نیز با رشد ۶۰ ریال همراه شد و در پایان روز به رقم فروش ۴۹ هزار و ۸۴۴ ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد چهارمین روز کاری در هفته جاری، ۱۱ هزار و ۴۵۹ ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز دوشنبه، ۱۰ ریال ارزان تر فروخته شد. همچنین براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای پنجم دی ماه، با ۴۰ ریال افزایش نسبت به روز قبل ۳۵ هزار و ۹۹۸ ریال قیمت خورد.

از «عبور سکه از مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان» تا «فروش ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اموال مازاد بانک ها»

یورو و دلار در بازار معاملات جهانی بی رونق شدند

به دنبال تعطیلی بازارهای مالی جهان به دلیل کریسمس، ارزش دلار در بازار معاملات روز سه شنبه به دلیل حجم پایین داد و ستد با کاهش روبرو شد؛ این در حالی است که بازارهای استرالیا، هنگ کنگ و اروپا تا سه شنبه تعطیل هستند. همچنین هر یورو با یک دهم درصد افت ارزش به ۱.۱۸۶۹ دلار رسید و هر دلار به ۱۱۳.۳۰ ین رسید که حاکی از روند بدون تغییر دلار در برابر پول ژاپن است. به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی به دلیل تعطیل بودن بازارها در حال حاضر پیش بینی روند آنها بعداز بازگشایی سخت است؛ اما باید در مورد واکنش رفتار بازارها در آستانه سال جدید میلادی تامل کرد؛ ضمن اینکه به دلیل تصویب لایحه اصلاح مالیاتی ایالات متحده، انتظار افزایش ارزش شاخص دلار می رود. از سویی بازارهای مالی به افزایش نرخ تورم ژاپن در ماه نوامبر که برای یازدهمین ماه متوالی روند صعودی به خود گرفته و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ دهم درصد بالا آمده، هنوز واکنش نشان نداده است.همچنین نخست وزیر ژاپن از شرکت های این کشور درخواست کرده تا دستمزدها را در سال جدید میلادی تا ۳ درصد یا بیشتر از آن افزایش دهند که این مطلب تا حدی منجر به خرج شدن دارایی های انباشته شده آنها می شود. به نقل از ایبنا، بر همین اساس شاخص دلار در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان با کمی کاهش به ۹۳.۲۷۸ واحد رسید و بیت کوین هم با ۱۰.۳ درصد افزایش به ۱۵ هزار و ۳۷۵ دلار و ۸۳ سنت در هر واحد در صرافی بیت استمپ معامله شد.

قیمت طلا با تضعیف ارزش دلار بالا رفت

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه، افزایش یافت و در میان حجم پایین مبادلات به علت تضعیف ارزش دلار، از بالاترین رقم در ۳ هفته گذشته بیشتر شد.قیمت طلا در معاملات امروز افزایش یافت و در میان حجم پایین مبادلات به علت تضعیف ارزش دلار، از بالاترین رقم در ۳ هفته گذشته بیشتر شد. هر اونس طلا با ۴٫۳۷ دلار افزایش ۱۲۷۸٫۵۳ دلار فروخته شد. بالاترین قیمت طلا یک دسامبر برابر با ۱۲۷۸٫۱۴ دلار رقم خورده بود. شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر ۶ ارز مهم بین‌المللی می‌سنجد، ۰٫۱ درصد کاهش یافت و به ۹۳٫۲۸۶ واحد رسید. بازارهای فروش آتی در روز دوشنبه برای تعطیلات کریسمس بسته بودند. قیمت پالادیوم نیز به علت افزایش تقاضا و پیش‌بینی کمبود در بازار به بالاترین قیمت در ۱۷ سال گذشته رسید. قیمت‌های مصرفی ژاپن برای یازدهمین ماه متوالی و هزینه‌های خانوار در ماه نوامبر افزایش یافت که سبب امید بانک مرکزی این کشور برای رسیدن به هدف تورم ۲ درصدی شد. ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری در روز جمعه طلا ۰٫۱۸ درصد افزایش یافت و از ۸۳۶٫۰۲ تن در روز پنج شنبه به ۸۳۷٫۵۰ تن رسید.

 

 

 

فروش ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اموال مازاد بانک ها

وزیر اموراقتصادی و دارایی در جلسه هم‌اندیشی با نمایندگان عضو فراکسیون مستقل ولایی در مجلس شورای اسلامی از فروش معادل ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اموال مازاد بانک ها از جمله بنگاه های در اختیار آنها تا پایان امسال و افزایش این رقم به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تا خردادماه آینده خبر داد. مسعود کرباسیان افزود: درباره واگذاری بنگاه های متعلق به بانک ها، یک بحث این بود که با توجه به وضعیت بازار و فقدان خریدار با قیمت بالا، آیا باید بانک ها این بنگاه ها را با همین میزان بازدهی ناچیز، تحت تملک نگه دارند یا آنها را بفروشند و پولش را در اقتصاد به گردش در بیاورند؟وی گفت: مطابق وظیفه قانونی، اعتقاد داریم همسو با سیاست های ابلاغ شده اصل ۴۴ قانون اساسی، باید خصوصی سازی شود؛ بنابراین با سرعت بیشتری موضوع فروش اموال مازاد بانک ها را در دستور کار داریم.کرباسیان مصوبه هیات دولت برای واگذاری بیمه آسیا، البرز و دانا را در همین زمینه دانست.

 

true
برچسب ها : ,
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false