×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

ورود عموزاد، امامی، نخودی و زارع به چرخه المپیک

اولین تورنمنت رنکینگ‌دار سال ۲۰۲۴ اتحادیه جهانی کشتی روزهای ۱۰ تا ۱۴ ماه ژانویه (۲۰ تا ۲۴ دی ماه) در زاگرب کرواسی برگزار می‌شود و تیم‌های منتخب کشتی ایران نیز در هر دو رشته آزاد و فرنگی نمایندگانی در این رقابت‌ها خواهند داشت.
طبق چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد به نظر می‌رسد کشتی‌گیران معاف از مرحله اول چرخه که مسابقات کشوری بود، با این تورنمنت وارد چرخه سال ۲۰۲۴ شوند. حسن یزدانی به دلیل جراحی کتف فعلاً در مسابقه‌ای شرکت نخواهد کرد.
پیش از این اعلام شده بود که تورنمنت زاگرب آخرین فرصت کامران قاسم‌پور برای ورود به چرخه و بازگشت به مسابقه است که نام او همراه با امیرعلی آذرپیرا برای اعزام به این مسابقه در وزن ۹۷ کیلوگرم رد شده است.
در ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد که در مسابقات بلگراد موفق به کسب سهمیه المپیک شد و عباس ابراهیم‌زاده نفر اول مسابقات کشوری، در ۷۴ کیلوگرم یونس امامی قهرمان بازی‌های آسیایی و حسین اباذری قهرمان کشور، در ۷۹ کیلوگرم محمد نخودی دارنده مدال برنز سال ۲۰۲۳ جهان و عبدالله شیخ‌اعظمی نفر اول این وزن در مسابقات کشوری، در ۸۶ کیلوگرم هادی وفایی‌پور قهرمان کشور، در ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا به عنوان نفر منتخب کشور و کامران قاسم‌پور دارنده دو نشان طلای وزن ۹۲ کیلوگرم جهان و همچنین در ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع قهرمان سنگین‌وزن جهان و امیررضا معصومی قهرمان کشور کاندیدای حضور در تورنمنت زاگرب هستند.
بعد از این رقابت‌ها به نظر می‌رسد ترکیب شرکت‌کننده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک (در اوزانی که سهمیه المپیک نگرفتیم) تا حدودی مشخص شود.

باید دید نفراتی که در لیست اعزام به زاگرب نیستند، با حضور در کدام تورنمنت برای شرکت در مسابقات آسیایی و گزینشی قاره‌ای محک خواهند خورد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false