×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

معاون صید شیلات گیلان گفت: فصل صید ماهیان استخوانی در گیلان از ۱۵ مهرماه آغاز می شود.

مهر تنها بوی ماه مدرسه نیست جامعه صیادی کشور برای کسب روزی حلال در این فصل دل به دریا می زنند و تا ۱۵ فروردین به صورت شبانه روزی با قامتی خسته در سرما و گرما و سیاهی شب به دور از خانواده روزگار سپری می‌کنند تا روزی خود را از دریا به دست آورند.

صیادی در گیلان دارای سابقه طولانی است و یکی از مشاغل مهم در گیلان محسوب می‌شود در طول حدود ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی استان گیلان از آستارا تا چابکسر ۴ هزار صیاد در قالب ۵۱ پره صیادی مشغول به فعالیت هستند،ولی این روزها این شغل از رونق افتاده است و غالب کسانی که در این شغل فعالیت می‌کنند از شغل خود راضی نیستند زیرا مشکلات بیمه صیادی از یک سو و کاهش میزان صید از سوی دیگر سبب رنجش صیادان شده است.

اکبر ایلدرم گفت: هر ساله ۲۰ مهر آغاز فصل صید در گیلان بوده است که امسال با دستور سازمان شیلات صیادان گیلانی ۵ روز زودتر یعنی از روز ۱۵ مهر می‌توانند صید خود را آغاز کنند و تا ۱۵ فرودین سال ۹۸ به فعالیت خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: در گیلان با آغاز فصل صید برای ۴ هزار صیاد به صورت مستقیم و در کنار آن با رونق فعالیت کارگاه های توربافی،طناب بافی، یخسازی ،بازار فروش ماهی و …. برای ۱۲ هزار نفر به صورت غیرمسقیم شغل ایجاد و با در نظر گرفتن خانواده این افراد می‌توان گفت ۶۰ هزار نفر از سفره گسترده در دریا و این نعمت خدادادی بهره‌مند می‌شوند.

ایلدرم ادامه داد: ماهی سفید، کفال، سوف و سیم از گونه‌های اصلی ماهیان دریای خزر هستند و بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته مقدار ماهی سفید موجود در سواحل جنوبی دریای خزر ۲۸ هزارتن و ماهی کفال ۷ هزار و ۲۰۰ تن برآورد شده است که صیادان شمالی ۲۰ درصد از این مقدار اجازه برداشت دارند و براساس عملکرد سالهای قبل غالبا صیادان ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تن انواع ماهیان استخوانی را از دریا برداشت می کنند،امیدواریم امسال صیادان گیلانی سال صید خوبی داشته باشند.

معاون صیدشیلات گیلان خاطرنشان کرد: حفظ و بازسازی ذخایر و تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی خصوصا گونه ماهی سفید از اقدامات مهم شیلات در راستای کمک به بهره‌برداری پایدار از ذخایر آبزیان در دریای خزر است و شیلات گیلان در راستای این مهم ۱۵۰ میلیون قطعه انواع ماهیان استخوانی را با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال رها سازی کرده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false