×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

زندگي پنهاني لاوروف با معشوقه ميليونرش برملا شد

به نقل از پايگاه ديلي بيست، اين گزارش تهيه شده توسط تيم الکسي ناوالني، رهبر اپوزيسيون محبوس روسيه تحت عنوان “کشتي‌هاي تفريحي، رشوه و يک معشوقه. چيزي که سرگئي لاوروف پنهان مي‌کند” به طور مفصل به توضيح اقامتگاه‌هاي مجلل و کشتي‌هاي تفريحي که اين زوج از آنها لذت برده‌اند، مي‌پردازد، از جمله کشتي تفريحي متعلق به “الگ دريپاسکا”، تاجر معروف روس که توسط “آناستازيا واشوکويچ”، مدل معروف بلاروسي با اسم مستعار “ناستيا ريبکا” استفاده شده است.

سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه ۷۱ ساله روسيه متاهل است و ثمره ازدواجش يک دختر است. “سوتلانا پولياکووا”، معشوقه‌اش يک بازيگر و يک رستوران‌دار است که هيچ گونه صلاحيت و ويژگي که بتواند وابستگي و ارتباط ظاهري‌اش با وزرات امور خارجه را توجيه کند، ندارد. سوابق املاک کشف شده توسط خبرنگاران نشان مي‌دهد که پولياکووا و اعضاي خانواده‌اش در روسيه و انگليس مالک املاک و مستغلاتي به ارزش حدودا ۱۳٫۶ ميليون دلار و همچنين خودروهاي لوکسي به ارزش کلي حدودا ۵۴۵ هزار دلار هستند.

اين گزارش روز پنجشنبه تيم ناوالني دنباله تحقيقاتي بود که اخيرا توسط “iStories”، يک رسانه خبري تحقيقي مستقل متمرکز بر روسيه منتشر شد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه در داخل وزارت امور خارجه روسيه، اين رسانه خبري متوجه شد که روابط پولياکووا با لاوروف ظاهرا آنقدر نزديک است که دوستان پولياکووا شماره تماس وي را به عنوان “سوتلانا لاوروا” ثبت کرده‌اند. پولياکووا در کنار ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه در رويدادهاي عمومي شرکت کرده و جزو گروه نخبگاني بود که اجازه حضور در کنار پوتين را دارند.

در اين تحقيقات که توسط تيم ناوالني انجام شده، ادعا مي‌شود که پولياکووا طي هفت سال گذشته از هواپيماي رسمي لاوروف در دست‌کم ۶۰ سفر استفاده کرده است. ظاهرا وي به همراه لاوروف به کشورهاي مختلفي چون فرانسه، ايتاليا، سوئيس، ژاپن، سنگاپور، پرتغال و يونان سفر کرده است.

حتي مادر و دختر پولياکووا در برخي از اين سفرهاي “ديپلماتيک” رسمي وي را همراهي کرده‌اند.

براساس اطلاعات به دست آمده از منابع مطمئن توسط پايگاه “iStories”، پولياکووا در داخل وزارت امور خارجه روسيه نفوذ قابل توجهي دارد به طوري که تعدادي از دوستان نزديک خود را در سمت‌هاي کليدي منصوب کرده است. ظاهرا مقاماتي که با اين انتصاب‌ها مخالف بودند، مجبور به استعفا شده‌اند و يکي از آنها اين اطلاعات را براي خبرنگاران افشا کرد.

اين در حالي است که وزارت امور خارجه روسيه در خواست پايگاه “iStories” براي ارائه توضيحات را رد کرده است.

ماهيت سري و محرمانه روابط پولياکووا با لاوروف هنگامي که تيم تحقيقات ناوالني گزارش پايگاه “iStories” را توضيح داد و آن را با افشاگري‌هاي ديگر تاييد کرد، کاملا فاش شد. ظاهرا پولينا، دختر ۲۶ ساله پولياکووا تصاوير متعددي را از اين سفرها با کشتي‌هاي تفريحي در صفحه اينستاگرامش منتشر کرده است که پس از انتشار اين گزارش در روز پنجشنبه ابتدا به صورت حساب خصوصي تغيير يافت و کمي بعد غيرفعال شد.

گزارش تيم ناوالني نشان مي‌دهد که لاوروف به عنوان لابي‌گر خصوصي دريپاسکا عمل کرده و براي کمک به امور خصوصي وي از تقويت تلاش‌هايش براي گرفتن ويزاي آمريکا گرفته تا کمک به امور تجاري‌اش در گينه، جامائيکا و سوئد به سراسر جهان سفر مي‌کند. ثروت قابل توجه دريپاسکا اين سبک زندگي مجلل لاوروف و خانواده دومش را کاملا توجيه مي‌کند.

ماريا زاخارووا، سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه در کنفرانس خبري روز پنجشنبه در واکنش به سوال يکي از خبرنگاران در رابطه با اين گزارش جنجالي جديد و افشاگري‌هايش عليه لاوروف از جمله سفرهاي خارجي‌اش با معشوقه‌اش و بستگان وي، نه اين گزارش را رد کرد و نه آن را تاييد کرد و در عوض تلاش کرد تا انگيزه‌هاي تيم ناوالني براي اين افشاگري‌هاي شوکه‌کننده را زير سوال ببرد.

زاخارووا گفت: نخست آنکه تهيه‌کنندگان اين تحقيقات ساختگي اهداف خود براي تخريب و ويران کردن را پنهان نمي‌کنند. همه آنها از کمک جاسوس‌هاي خارجي تغذيه مي‌کنند. کمپين‌هاي اطلاعاتي آنها توسط آژانس‌هاي اطلاعاتي کشورهايي که روسيه را دشمن خود خطاب مي‌کنند، حمايت و نظارت مي‌شوند. دوم آنکه روند کلي اين تحقيق بدين صورت است که اندکي حقيقت را انتخاب کرده سپس به آنها دروغ‌ها متعدد اضافه مي‌کنند و آن را به عنوان يک واقعيت ارائه مي‌دهند. سوم آنکه حتي بدخواه‌ترين مخالفان نيز به حرفه‌اي گري لاوروف شک ندارند. اقتدار لاوروف تنزل‌ناپذير و غير قابل بحث است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false