×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

اگر آپارتمان‌نشین هستید حتما نتایج تحقیقات ناسا را بخوانید!

بیشتر مردم فکر می‌کنند آپارتمانشان، چون شیشه‌هایش بسته است و به تهویه و شاید تصفیه کننده‌های هوا مجهز هستند دیگر آلودگی هوای بیرون را ندارد، ولی طبق تحقیقات و اعتقاد آن هیکس متخصص ریه کودکان و محقق ارشد دانشگاه آلبرتا کانادا چنین نیست.
هیکس می‌گوید اگر می‌توانید چیزی را در داخل خانه بو کنید، به طور حتم یک ماده شیمایی در هوا وجود دارد که لزوماً آلودگی هوا نیست، ولی می‌تواند برای سلامتی مشکل ایجاد کند.
آلودگی هوای داخل ساختمان بسیار پیچیده، کمی تنظیم شده و اغلب خارج از کنترل فردی است. به عنوان مثال، ترافیک جاده‌ای دی اکسید نیتروژن تولید می‌کند، در حالی که رطوبت و مسائل ساختاری در ساختمان‌ها می‌تواند منجر به کپک شود.
تصفیه‌کننده‌های هوا با فیلتر‌های هوای ذرات با راندمان بالا (HEPA) می‌توانند کمک کنند. اما هزینه اولیه به علاوه انرژی برای راه اندازی آن‌ها می‌تواند برای برخی از خانواده‌ها دور از دسترس باشد.
به خاطر همین یکی از ارزان‌ترین و در عین حال کارآمدترین روش‌ها نگهداری گیاهان و گل‌های آپارتمانی در داخل خانه است. برگ‌های گیاه دی اکسید کربن و سایر آلاینده‌ها را جذب می‌کنند که اکسیژن منتشر می‌کنند.
سازمان فضایی آمریکا، ناسا در سال ۱۹۸۹ ثابت کرد که گیاهان آپارتمانی می‌توانند فرمالدئید و سایر ترکیبات آلی فرار (VOCs) را از هوا حذف کنند. البته برای این کار نیاز به یک جنگل در خانه خواهید داشت که معمولاً دور از انتظار است.

تیجانا بلانوسا، محقق انجمن گیاه پزشکی دانشگاه ریدینگ انگلیس می‌گوید: شما به تعداد زیادی گیاه برای حذف قابل اندازه گیری گاز‌های آلی دارید، ولی به هر حال نگه داشتن گیاهان در حذف این گاز‌ها موثر است.
از گیاهان توصیه شده برای نگهداری در آپارتمان گیاه مار است. بیشتر گیاهان در طول روز دی‌اکسید کربن می‌گیرند و اکسیژن آزاد می‌کنند، این گیاه در شب نیز می‌تواند این کار را انجام دهد.
دانشمندان در حال کار بر روی نسل جدیدی از گیاهان هستند که مهندسی زیستی دارند تا آن‌ها را به ویژه در تصفیه هوا کارآمد کنند.
محققان دانشگاه واشنگتن گیاهان پوتوس را با یک نسخه مصنوعی از پروتئین جگر سبز موجود در خرگوش اصلاح ژنتیکی کردند که می‌تواند کلروفرم و بنزن را پردازش کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false