×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

یک خبر بد برای طرفداران آیفون

با توجه به تست سقوط انجام شده توسط یک یوتیوبر به نام سام کوهل، آیفون ۱۵ پرو، که دارای قاب تیتانیومی جدید و لبه‌های منحنی است، ممکن است بیشتر از آیفون ۱۴ پرو در معرض ترک خوردن باشد.

در آزمایش، کوهل آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۴ پرو را از ارتفاعات و زوایای مختلف رها کرد. در حالی که هر دو گوشی در چند سقوط اول جان سالم به در بردند، آیفون ۱۵ پرو پس از افتادن از ارتفاع تقریبا ۲ متری روی بتن آسیب زیادی دید. صفحه نمایش گوشی ترک خورد و شیشه پشتی آن شکست و دیگر کارایی نداشت.

از سوی دیگر، آیفون ۱۴ پرو پس از سقوط از همان ارتفاع، همچنان کاملاً کار می‌کرد. خراش‌ها و خش‌های جزئی داشت، اما صفحه نمایش و شیشه‌ی پشتی آن دست نخورده بود. کوهل نتیجه گرفت که لبه‌های خمیده آیفون ۱۵ پرو ممکن است بیشتر از قاب تیتانیومی برای شکنندگی آن مقصر باشد. او پیشنهاد می‌کند که افرادی که معمولاً بدون کیس کار می‌کنند در مورد آیفون جدید تجدید نظر کنند.

اما توجه به این نکته مهم است که تست‌های سقوط همیشه علمی نیستند و نتایج بسته به عوامل مختلفی مانند سطحی که گوشی روی آن افتاده و زاویه ضربه می‌تواند متفاوت باشد. آزمایش‌هایی که معمولاً توسط برندها انجام می‌شود، در شرایط کنترل‌شده انجام می‌شود و دستگاه‌ها از ارتفاع‌های مختلف و روی یک سطح خاص رها می‌شوند. سپس از نیروسنج برای اندازه‌گیری نیروی ضربه استفاده می‌شود و نتایج برای تعیین دوام دستگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. با این اوصاف، اگر نگران دوام آیفون خود هستید، خرید یک قاب می‌تواند راه حل مناسبی باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false