×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

هشدار؛ خطر بیخ گوش گوشی‌ سامسونگ شماست!

اگر در رسانه‌های اجتماعی به‌ویژه یوتیوب و توییتر اخبار مربوط به گوشی‌های هوشمند را دنبال کرده باشید، می‌دانید که به‌تازگی تعداد گزارش‌های مرتبط با انفجار و آتش‌گرفتن گوشی‌های سامسونگ به‌شدت افزایش یافته است.

این مسئله پیش‌ازاین نیز برای گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۱۶ یعنی گلکسی نوت ۷ هم رخ داده بود. همه به یاد داریم که در آن زمان گوشی‌های Samsung به موضوع اصلی جوک‌ها و میم‌های اینترنتی تبدیل شده بودند.

علی‌رغم تلاش‌های این شرکت کره‌ای، در نهایت سامسونگ نتوانست از پس بحران باتری‌های گوشی Galaxy Note 7 برآید. این شرکت در نهایت اعلامیه فراخوانی و جمع‌آوری گوشی‌های نوت ۷ را منتشر کرد و پس از تغییر شرکت تأمین‌کننده باتری خود، سری جدید گوشی‌های گلکسی نوت ۷ را به بازار عرضه کرد.

نکته جالب آن است که باز هم مشکلات مربوط به باتری گلکسی نوت ۷ ادامه یافت و Samsung تنها پس از گذشت دو ماه از عرضه رسمی Galaxy Note 7، تولید و عرضه آن را متوقف کرد.

حالا این داستان به شکل دیگری در حال تکرار است. این بار گزارش‌های زیادی منتشر شده که نشان می‌دهد گوشی‌های قدیمی Samsung (گوشی‌هایی که حداقل ۱۸ ماه از عرضه آن‌ها می‌گذرد) در صورت عدم شارژ و استفاده مداوم دچار مشکل مشابهی می‌شوند. ازآنجاکه این مسئله ممکن است شامل تمام گوشی‌های سامسونگ شود، ادامه مطلب را با یک هشدار جدی شروع می‌کنیم.

گوشی‌های قدیمی Samsung را حتماً بررسی کنید
به بیان ساده، ممکن است همه ما یک گوشی قدیمی سامسونگ در اتاق خود داشته باشیم که حداقل طی چند ماه گذشته از آن استفاده نکرده‌ایم. در صورت صحت این موضوع بهتر است هرچه سریع‌تر باتری گوشی قدیمی خود را بررسی کرده و از عدم انبساط و تغییر آن اطمینان حاصل کنید.

باتری گوشی‌های قدیمی Samsung در صورت عدم شارژ و استفاده، پس از مدتی شروع به انبساط کرده و آن‌قدر بزرگ می‌شوند که درب پشتی گوشی از بدنه جدا می‌شود. در این مرحله روند افزایش حجم باتری ادامه می‌یابد تا به مرحله آتش‌سوزی یا انفجار برسد.

چرا باتری‌های گوشی سامسونگ متورم و بزرگ می‌شود؟
البته باید خاطرنشان کرد که این مشکل لزوماً مختص گوشی‌های سامسونگ نیست و ممکن است برای تمام وسایل الکترونیکی که از باتری‌های لیتیوم یونی (Li-ion battery) استفاده می‌کنند، رخ دهد.

باتری‌های لیتیوم یون از یک واکنش شیمیایی برای تولید برق استفاده می‌کنند. با بالارفتن سن باتری، این واکنش شیمیایی کند شده و به طور کامل رخ نمی‌دهد، در نهایت این تغییرات منجر به تولید گاز و متورم شدن باتری می‌شود.

در این مرحله اگر لایه‌های داخلی باتری توانایی جداسازی بخش‌های مختلف و خروج گاز را نداشته باشند، در نهایت شاهد آتش‌سوزی یا انفجار خواهیم بود.

کدام گوشی‌های سامسونگ خطرناک هستند؟ چرا فقط سامسونگ؟
همان‌طور که اشاره شد، این مشکل منحصر به گوشی‌های تولید شده توسط Samsung نیست. با این حال، آنچه معلوم است گوشی‌های سامسونگ به احتمالاً باعث تشدید این روند و متورم شدن باتری نسبت به سایر برندهای تولیدکننده گوشی اندروید یا حتی گوشی‌های آیفون می‌شوند.

در حال حاضر گوشی‌های گلکسی اس ۸، گلکسی نوت ۸، گلکسی اس ۱۰ مدل ۵G، گلکسی اس ۱۰ ای، گلکسی زد فولد ۲ و گلکسی اس FE 20 به‌عنوان محصولات خطرناک در رسانه‌های اجتماعی طبقه‌بندی شده‌اند و در صورتی که یکی از این گوشی‌های قدیمی را در خانه دارید، بهتر است هرچه سریع‌تر به بررسی باتری آن پرداخته و در صورت متورم بودن سریعاً آن را از گوشی خارج کنید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false