×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

چرا زباله های شهر رشت جمع آوری نشده اند؟

مسئول خدمات شهری شهرداری رشت گفت: از شامگاه گذشته به دلیل یخبندان شدید، مسیر سایت تخلیه سراوان مسدود شد و خودروهایی که برای تخلیه زباله رفتند به دلیل لغزندگی جاده، قادر به ورود به سایت تخلیه نبودند.

با توجه به اینکه شش روز از بارش برف در گیلان می گذرد، گزارش های میدانی در سطح شهر حاکی از برف روبی خیابان اصلی و اکثر کوچه های فرعی است اما آنچه که قابل توجه است وجود زباله در اکثر معابر شهر بوده که با توجه به اینکه معابر اصلی شهر قابل تردد هستند اما سطل های زباله سطح شهر خالی نشده و این زباله ها در شهر پراکنده شده اند.

علی مقصودی  با اشاره به تلاش های شبانه روزی ستاد بحران شهرداری رشت در بارش برف اخیر، اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های قبلی و هماهنگی های انجام گرفته، از لحظات اولیه بارش برف ماشین آلات برف روبی در سطح شهر مستقر شدند و از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه برف روبی در سطح شهر رشت آغاز شد.

انجام عملیات برف روبی با ۵۳ دستگاه خودروی برف روب

مسئول خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه ۵۳ دستگاه خودروی برف روبی شامل برف روب، گریدر، لودر، بیل بکهو، باب کت و همچنین ۹ دستگاه آتش نشانی تا ۱۰ شب نخستین روز بارش برف عملیات برف کوبی را انجام دادند، افزود: عملیات برف کوبی تا ساعت ۲۲ همان روز ادامه داد که در پایان شب با شدت بارش برف و اوج آن تمام خودروها را مسیرهای اصلی و ۸ خیابان ورودی و خروجی شهر مستقر کردیم.

وی ادامه داد: در ساعات نخست روز سه شنبه، شریان های اصلی بازگشایی شد و بعد از آن هم برف روبی در مسیرهای فرعی و درجه دو آغاز شد. همزمان هم ۳۰ دستگاه کمپرسی کار جمع آوری برف در سطح شهر را انجام دادند و برف جمع آوری شده را در رودخانه ها تخلیه کردند.

مقصودی با بیان اینکه شب گذشته هم ۴۵ خودروی کمپرسی، کار جمع آوری و تخلیه برف را از معابر شهر بر عهده داشتند، تصریح کرد: امروز همچنان جمع آوری برف از معابر فرعی در حال انجام است، اگر چنانچه معابری در سطح شهر مسدود است شهروندان می توانند با تماس به شماره ۱۳۷ گزارش دهند تا در اسرع وقت اقدامات ضروری انجام گیرد.

مسئول خدمات شهری شهرداری رشت با بیان اینکه برآورد خسارت ناشی از بارش برف در دست انجام است اما بیشترین خسارت به چراغ های راهنما وارد شده است، ادامه داد: در حال حاضر تمام پل های روگذر و زیرگذر فعال هستند و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه چرا در سطح شهر با دپوی زباله و سرریز شدن سطل های زباله مواجه هستیم؟ گفت: تا روز گذشته مشکلی در جمع آوری زباله نداشتیم اما از شامگاه گذشته به دلیل یخبندان شدید، مسیر سایت تخلیه سراوان مسدود شد و خودروهایی که برای تخلیه زباله رفتند به دلیل لغزندگی جاده، قادر به ورود به سایت تخلیه نبودند.

مقصودی بیان کرد: کارخانه کودآلی هم بنابر گزارش مسئول مربوطه، لودر مدنظر برای برف روبی رفته بود و امکان تخلیه در کارخانه کودآلی هم میسر نبود.

مسئول خدمات شهری شهرداری رشت بیان کرد: امروز صبح، ۹ دستگاه کمپرسی در سطح شهر مشغول جمع آوری زباله هستند و تا دو ساعت آینده زباله ها از سطح شهر جمع آوری می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false