×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

تخم‌مرغ رسما گران شد

در حالی نرخ مصوب تخم مرغ با ۱۵ درصد افزایش کیلویی ۸۹۰۰ تومان و شانه ای ۱۵۹۰۰ تعیین شد که هر شانه تخم مرغ در بازار تهران تا ۱۹ هزار تومان هم به فروش می رسد.
قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ۸۹۰۰ تومان اعلام شده و نرخ هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ بسته بندی یک کیلو و ۷۰۰ گرمی ۱۵۹۰۰ تومان تعیین شده است، این در حالی است که این محصول در تهران حدود ۱۶٫۵ تا ۱۹ هزار تومان به فروش میرسد.

قیمت هر شانه تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی در میادین میوه و تره بار شهردرای تهران ۱۵۹۰۰ تومان است اما این محصول در بیشتر میادین میوه تهران عرضه نمی شود و آنچه برای خرید وجود دارد در اوزان، تعداد و قیمت های دیگری است.
بر اساس گزارش میدانی خبرنگار خبرگزاری تسنیم تنها نوع بسته بندی تخم مرغ که در یکی از میادین میوه برای عرضه وجود دارد ۹ عددی و با قیمت ۶ هزار تومان است، اما قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی در خیابان فرحزادی تهران ۱۹هزار تومان و در جوادیه تهران ۱۸ هزار تومان است.

در حالی نرخ مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات ۸۹۰۰ تومان اعلام شده است که نرخ مصوب قبلی این محصول ۷۷۴۰ تومان بود که نشان می دهد، نرخ مصوب تخم مرغ ۱۵ درصد افزایش یافته است.

زمانی که نرخ مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ ۷۷۴۰ تومان بود ، هر شانه ۳۰ عددی با وزن یک کیلو و ۷۰۰ گرمی در بازار ۱۱۵۰۰ تومان به فروش می رسید اما اکنون که قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ ۸۹۰۰ تومان تعیین شده، هرشانه در بازار مصرف ۱۷ تا ۱۹ هزار تومان به فروش می رسد که گرانفروشی است.

به نظر می رسد دلایل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار مصرف، افزایش صادرات، تغییر فصل و افزایش مصرف است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false