×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

اختصاص اعتبار۳۰ میلیاردی به پروژه های جدید گیلان

استاندار گیلان با اشاره به اختصاص اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی اعتبارات تبصره ۱۹ به استان، گفت: تاکنون ۲۳ پروژه جدید و اولویت دار در ۱۲ شهرستان استان شناسایی شده است.

ارسلان زارع صبح امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان، اظهار کرد: گیلان به سبب بهره مندی خدادادی از نعمت های الهی، آب و آبندان ها همواره به عنوان ظرفیت ارزشمند خصوصا کشاورزی مطرح بوده و همیشه مردم برای احیا و بازسازی آبندان ها اقدام می کردند زیرا منبع معیشت آنها بوده اما در سال های اخیر به دلیل گران شدن، دولت هم از آنها پشتیبانی می کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بالغ بر ۹ هزار هکتار آبندان در استان داریم، افزود: این آبندان ها ظرفیتی برای رونق گردشگری و آبزی پروری هستند و به صورت غیرمستقیم هم سودآور هستند، لذا با توجه به اهمیتی که دارند دولت هم با منبع اعتباری موجود برای احیا و بازسازی آنها اقدام می کند.

زارع تصریح کرد: به سبب تفاهم نامهای که بین استانداران سه استان شمالی، آب منطقهای و جهادکشاورزی منعقد شده، ۸۸ میلیارد تومان اعتبار جهت احیا و بازسازی آبندان ها تخصیص یافته که ۴۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک استانی تامین می شود‌.

وی ادامه داد: باید ۱۵ درصد هم از مشارکت های مردمی بهره مند شویم که فرمانداران باید از طریق شوراها، دهیاران، جهاد کشاورزی که با مردم در ارتباط هستند، منجربه تحقق این امر شوند.

زارع با اشاره به اختصاص اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی اعتبارات تبصره ۱۹به استان، گفت: به سبب محدودیت های مالی موجود هرگز نمی توانیم تمام پروژه ها را از منابع مالی دولتی تمام کنیم لذا راهی جز واگذاری پروژه ها در قالب سودیارانه، کمک های بلاعوض و … نبود که باید پروژه ها را برای شهرداری ها و دهیاری ها و بخش خصوصی جذاب کنیم.

استاندار گیلان اضافه کرد: تاکنون ۲۳ پروژه جدید و اولویتدار در ۱۲ شهرستان استان شناسایی شده که حاصل کار کارشناسایی است، دستگاه های اجرایی و همچنین چهار شهرستان املش، صومعه سرا، ماسال و رضوانشهر تا پایان آذرماه فرصت دارند با معرفی پروژه های جدید از محل اعتبارات تبصره ۱۹ بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات باید براساس معیار «جمعیت» و «جمعیت و محرومیت» باشد، گفت: شهرستان شفت که جز شهرستان های کمتر توسعه یافته کشور است، می تواند از این فرصت بهرهمند شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false