×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

اعتبار میلیاردی ، نیاز تولید کمپوست در گیلان

شهردار رشت اعلام کرد : برای تولید کمپوست از زباله در رشت به ۴۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اعتبار میلیاردی ، نیاز تولید کمپوست در گیلانناصر حاج‌ محمدی امروز گفت : شهرداری رشت برای تکمیل سوله‌ های جدید ۶ هزار متر مربعی زباله در منطقه لاکان رشت به ۹ نیاز دارد.
وی افزود : روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن زباله به کارخانه کود آلی رشت وارد می ‌شود اما با توجه به زیرساخت‌های موجود و فرسودگی ماشین‌ آلات، امکانات فعلی برای تولید کمپوست جوابگو نیست.
شهردار رشت با بیان اینکه تاکنون به غیر سراوان مکان دیگری برای انباشت زباله رشت معرفی نشده و خالی کردن سکنه اطراف این سایت بسیار هزینه‌ بر و غیر ممکن است گفت : پردازش پسماند راهکاری کم ‌هزینه ‌تر از خالی کردن سکنه است.
ناصر حاج‌ محمدی افزود : طبق قوانین بالادستی ۳ دستگاه وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط ‌زیست و جهاد کشاورزی محل دپوی زباله را باید مشخص و آن را به شهرداری‌ها معرفی کنند.
وی آغاز عملیات انباشت و دپوی زباله در سراوان را از سال ۶۲ اعلام کرد و افزود : لندفیل سراوان به علت تولید آلودگی محیط ‌زیست نیاز به توجه بیشتر داشته و برای بهبود آن نیازمند منابع مالی و مدیریت اجرایی خاص است.
شهردار رشت تفکیک زباله از مبدأ ، تولید زباله کمتر و ایجاد تأسیسات لازم برای تهیه کمپوست ، تصفیه شیرآبه و امحاء زباله در منطقه لاکان را امری ضروری خواند .
ناصر حاج‌ محمدی با اشاره به اینکه کشورهای توسعه ‌یافته پس از اجرای طرح تفکیک زباله در شهرها برای بحث تولید زباله صفر در حال برنامه‌ ریزی هستند گفت : باید در بین شهروندان در زمینه تفکیک زباله از مبدأ فرهنگ سازی شود تا زباله‌ ها به صورت غیراستاندارد به کارخانه‌های تولید کمپوست وارد نشود.
وی با بیان اینکه در زمان کنونی بخش زیادی از توده‌های کمپوست تولید شده شهرداری رشت به علل مختلف بدون مشتری باقیمانده و کسی برای خرید آن رغبت ندارد افزود : از شهروندان انتظار داریم با تفکیک زباله از مبدأ با شهرداری همکاری کنند.
شهردار بر اجرای همزمان ایجاد تصفیه‌ خانه شیرآبه و اجرای طرح های سوله های تخمیر زباله تأکید کرد و گفت : زمین مربوط به زباله سوز در منطقه لاکان تحویل پیمانکار شده است.
ناصر حاج‌ محمدی در پایان گفت : بزودی ساخت سازه های مربوط به استقرار دستگاه های زباله سوز آغاز خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false