×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

سومین نشست اقتصاد مقاومتی گیلان

سومین نشست اقتصاد مقاومتی گیلان امروز با هدف تقویت ظرفیت‌های اقتصادی و حمایت از تولید ، ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت و تبدیل زباله های خانگی استان به کود آلی در رشت برگزار شد.

سومین نشست اقتصاد مقاومتی گیلان استاندار گیلان در این نشست بر ضرورت حمایت همه جانبه از تولید و اشتغال برای افزایش بهره وری و صادرات تاکید کرد و افزود: افزایش بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در عرصه ی تولید، می تواند محدودیت‌ها را مرتفع ساخته و توان اقتصادی استان را به سوی توسعه ای پایدار رهنمون سازد.
ارسلان زارع لزوم توجه جدی به معیارهای زیست محیطی را در روند افزایش تولید و توسعه ی استان ضروری دانست و افزود: بدون محیط زیستی سالم و امن، نیل به      توسعه ی پایدار امکان پذیر نخواهد بود.
وی همچنین خواستار تسریع در اجرای طرح ساماندهی دو رودخانه ی زرجوب و گوهررود رشت شد و دستور داد کارگروهی متشکل از کارشناسان محیط زیست، آب و فاضلاب شهری، آب منطقه ایی، جهادکشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مشاور اجرای طرح تشکیل شده و نظر نهایی خود را برای نحوه ی ساماندهی و لایروبی دو رودخانه ی زرجوب و گوهر رود و محیط اطراف آن ارائه نماید.
استاندار در ادامه ظرفیت‌های تولیدی گیلان را در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، گردشگری، بازرگانی و صنایع دستی قابل توجه دانست و اضافه کرد: تمرکز جدی بر روی هر یک از این حوزه ها،  جلوه های کم نظیری از رونق اقتصاد و اشتغال را در راستای ارتقای معیشت عمومی و نقش آفرینی در بازارهای منطقه ایی و خارجی نشان خواهد داد.
وی همچنین همراهی و حمایت جدی بانک‌های عامل از طرح های مختلف اشتغالزا و تولیدی را خواستار شد و افزود: ایده های خلاقانه ی صاحبان فکر، سرمایه های بالقوه ی بخش خصوصی و حمایت‌های تسهیلاتی و اداری دولت از عوامل تاثیر گذار در روند توسعه اند که می توانند شرایط را بهبود بخشیده و محدودیت های ناشی از فشارهای تحریمی را کم اثر سازند.
در ادامه ی این نشست خانم شیرزادی از فعالان محیط زیست کشور که تجربیات قابل توجهی در خصوص اجرای طرح تفکیک زباله و تبدیل آن به کود آلی دارد، از آمادگی خود برای رفع مشکل پسماندهای خانگی استان در یک دوره ی کوتاه مدت و ساماندهی دائمی آن در یک دوره ی ۴ ساله خبر داد و گفت: برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری جدی مسئولان اجرایی و عموم شهروندان است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false