×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

در روزگاری که عدم التزام به اخلاق در سیاست بیش از سایر حوزه ها به چشم می خورد کمتر رجل سیاسی در استان گیلان همسنگ او وجود دارد که در عین اینکه در بین چهره های سیاسی سرشناس و در سطح ملی مطرح باشد به دلیل اعتقاد و پایبندی به برخی مبانی اخلاقی از محبوبیت خاصی بین مردم کوچه و بازار برخوردار است.

فارغ از درستی یا نادرستی مطالبه اخلاق مداری در سیاست باید اذعان داشت واقعیت موجود در شهرستانها در خصوص شاخص های انتخاب افراد جهت مسندهایی همچون نمایندگی مجلس و یا عضویت در پارلمان محلی از سوی مردم بیش و پیش از توجه به جایگاه. و صرفا بُعد سیاسی فرد، این ابعاد اخلاقی و سابقه افراد است که اصلی ترین مؤلفه ها محسوب می گردند.

زندگی سیاسی و اجتماعی احمد رمضانپور نرگسی را میتوان به چهار بخش تقسیم کرد که نکته مشترک در این چهار بخش تلاش و تمایل این مرد به حفظ اخلاق و ارزشها میباشد و به نظر میرسد علت موفقیت و محبوبیت وی پس از چهار دهه فعالیت پر فراز و نشیب همین خصلت دکتر رمضانپور میباشد.

حضور پررنگ در مبارزات علیه طاغوت و قبول مسئولیتهای خطیر در روزگاری که سرب داغ منافقین تنها حق مدیریت، اضافه کار و مزایای یک مدیر محسوب میشد در کانون خطر و مسندهایی همچون شهرداری در روزهای ابتدایی انقلاب بدون هیچ چشمداشتی و تنها با هدف خدمت به مردم در سنین جوانی و تلاش مستمر جهت ایجاد وحدت از سوی وی در ابتدای دهه سوم زندگی از ظهور چهره ای کاریزما در سپهر سیاسی استان گیلان خبر میداد.

حضور در مجلس در قامت یک نماینده وزین، مؤثر و صاحب نظر و پیگیری مطالبات موکلین خود دقیقا در برهه ای که مجلس به محلی جهت تسویه حساب های جریان های سیاسی تبدیل گردیده بود و ایستادگی در برابر فشارهای بی سابقه آن روزها و در عین حال خوشرویی با مردم و تلاش جهادی برای رفع مشکلات همشهریان، شهر رشت را که همواره سهم اندکی از چهره های تاثیرگذار در صحنه سیاسی کشور داشت با حضور وی به آینده امیدوار می کرد و روی گشاده و آغوش باز دکتر رمضانپور این امید را افزون می ساخت.

پس از حواشی مجلس ششم و با شروع بکار دول نهم و دهم و انزوا و بایکوت گسترده فعالین سیاسی اصلاح طلب در سطح کشور بسیاری گمان می کردند عمر سیاسی رمضانپور ه پایان خواهد رسید غافل از اینکه این سرو بر ریشه های خود استوار است.در روزهایی که بسیاری از بزرگان سکوت و کنج عزلت و حفظ آرامش شخصی خود را بنا بر مصلحت اندیشی ها بر سایر مسائل مقدم می دانستند چراغ دفتر رمضانپور همواره روشن و درب این دفتر رو به رشتوندان همشه گشوده بود و به قولی هیچ کس از در این خانه ناامید رهسپار نمیشد و اخلاق همچنان سرلوحه، اولویت و علت محبوبیت دکتر رمضانپور محسوب می گردید.

التزام به اخلاق در سیاست و سیاست ورزی مبتنی به اخلاق در این چهار دهه در افکار عمومی از رمضانپور چهره ای متفاوت از سایرین ایجاد کرد. دوست و دشمن نقطه عطف و اثبات این ادعا را در تعداد آرای بی سابقه وی در انتخابات شورای شهر در شرایطی که تنها دو روز زمان جهت تبلیغات در اختیار داشت به وضوح لمس کردند.
حاج احمد در چهارمین دهه عمر سیاسی خود در اوج محبوبیت منتخب اول شورای شهر گردید کرسی که احراز آن توسط رای مردم صورت گرفت و این بالاترین شاخص جهت مشروعیت یک فرد محسوب می گردد که نتیجه چهل سال زیست اخلاقی است.

امید میرود جوانان جویای نام علی الخصوص در صحنه سیاسی با مطالعه و بررسی ابعاد شخصیتی این قبیل بزرگان با پرهیز از مبادرت به بی اخلاقی های مختص به این روزهای فضای سیاسی با مردم و برای مردم باشند که رستگاری به جز خدمت به خلق به دست نخواهد آمد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false