×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

پس از خطر برق گرفتگی اینبار خطر سقوط درختان بر سر شهروندان

در پی نقد عملکرد سازمانهای خدمات رسان شهرداری و طبق اعلام قبلی رشتوند ، ابتدا به سراغ سازمانی رفتیم که وظیفه ذاتی اش در نامش نمایان است، سازمان سیما منظر و فضای شهری ، پس از درج گزارش واگذاری بخش بزرگی از پارک بازی کودکان در پارک قدس رشت به بخش خصوصی و افتتاح خواروبارفروشی در آن !! و گزارش خطر برق گرفتگی در پارک قدس که باگزارشات مردمی خبرنگار ما را به تهیه گزارش و خبر وا داشته بود ، اینبار با گزارش هواشناسی و مشاهده عینی وضعیت درختان که بروز حادثه مالی و جانی را قریب به یقین نموده مسبب تهیه این مطلب شد.

هرس و بازپیرایی شاخه های درختان هرساله با هدف رفع خطر شاخه های خشک و آراستگی درختان انجام می شد، پیرایش درختان و درختچه ها هر ساله به صورت مستمر در تمامی مناطق شهری صورت می گرفت که تنها با گشتی کوتاه در خیابانهای شهر نظیر خیابان طالقاتی ، گلسار ، مطهری ، لاکانی و …. میتوان مشاهده نمود نه تنها هرسی صورت نپذیرفته بلکه حتی نسبت به کم خطر نمودن تهدید این درختان نیز اقدامی صورت نپذیرفته است.

وضعیت پرخطر درختان در حدی مشخص است که نیاز نیست کارشناس امور فضای سبز بود تا تشخیص داد ممکن است جان انسانی با وزش باد شدید و بارندگی در خطر قرار گیرد.
سازمان سیما منظر و فضای شهری رشت بعنوان ناظر عالیه امور مرتبط با فضای سبز شهری گویا تنها به فکر افتتاح آبنما آنهم از نوع قدیمی اما با هزینه هنگفت !! است.

رشتوند در مصاحبه با مرتضی رهنمون کارشناس ارشد فضای سبز از دلیل هرس درختان و ضرورت اینکار جویا شد ، وی در پاسخ به این سوال خبرنگار رشتوند گفت :
” هرس درختان باید هر ساله با هدف برقراری توازن بین اندام های هوایی و زیر زمینی درخت، زیبا سازی منظر شهری، ایجاد رضایتمندی برای شهروندان به خصوص کسبه و ایجاد فرهنگ سازی و پیشگیری از تخریب فضای سبز و هرس های خودسرانه و ایجاد دید کافی برای رانندگان در تقاطع های اصلی و فرعی ، جلوگیری از خطر سقوط درخت به دلیل سنگینی یک سمت و مهمترین دلیل آن پیشگیری از وقوع حوادث جانی و مالی شهروندان است ، صورت می گیرد.
وی با تاکید بر حفظ و تقویت و افزایش درختان در سطح شهر به عنوان نیاز و ضرورت امروز شهروندان افزود : درختان علاوه بر سرسبزی و نشاط در جامعه موجب ایجاد فضای مناسب هوایی و بهبود شرایط زندگی انسانی می شوند.”
سوال از ریاست سازمان سیما ، منظر و فضای شهری شهرداری رشت این است :
۱. سازمان تحت ریاست شما بعنوان ناظر عالیه و یا مجری نباید نسبت به هرس درختان اقدام نماید ؟
۲.با توجه به در پیش بودن زمستان و احتمال بارش برف آیا هرس درختان از نظر شماامری بی اهمیت است؟
۳.چرا تا پیش از ریاست شما هرس درختان بصورت منظم در سطح شهر انجام می شد ؟ آیا رئیس پیشین در اشتباه بوده که دستور هرس را صادر می نمود؟
۴.جان شهروندان اعم از کودکان ، افراد کهنسال چقدر نزد شما دارای اهمیت است؟

در پایان قضاوت در خصوص سیما و منظر فعلی شهر و وجود سازمانی با بیش از پنجاه میلیارد تومان بودجه با خوانندگان.

هرچند ارائه جواب به سوالات منطقی از سوی سازمان فوق الذکر بعید به نظر می رسد اما رشتوند آمادگی انتشار جوابیه مکتوب سازمان را در این پایگاه خبری دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false