×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

فرزند استاد فرض پور ماچیانی، خواستار المان سازی جشنواره جایزه ادبی استاد فرض پور برای شهر رشت شد و عنوان کرد: در طول سال یک روز را اختصاص به تجلیل از یکی از استادان برجسته زبان و ادب فارسی دهیم.

با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره جایزه ادبی استاد «مصطفی فرض پور ماچیانی» در رشت، اظهار کرد: این جشنواره ساعت ۱۰ صبح فردا، ۱۰ آبان همزمان با زادروز استاد فرض پور در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار خواهد شد.

فرزند استاد فرض پور ماچیانی، فلسفه تلاش ها و زحمات پدرش را بر مبنای معلمی دانست و افزود: پدر همواره استاد، مرشد و راهنمای زندگی ما بود و علاقه بسیار زیادی به شاگردان خود داشت و مادامی که مطالب را تمام و کمال به آنها منتقل نمی کرد، دست از تلاش بر نمی داشت.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره جایزه ادبی استاد فرض پور مطرح کردن پدر نیست، گفت: جشنواره مذکور بهانه ای است جهت پاسداشت از کسانی که برای غنای زبان و ادب فارسی زحمت کشیدند.

فرزند استاد فرض پور، «زبان فارسی» را فصل مشترک هویت ما ایرانیان دانست و خاطرنشان کرد: مردم ایران دارای فرهنگ غنی هستند و یکی از موثرترین فرهنگ ها و تمدن های بشری را تا به امروز ارائه کرده اند و همه دنیا به این مسئله اذعان دارد.

وی خواستار المان سازی جشنواره جایزه ادبی استاد فرض پور برای شهر رشت شد و عنوان کرد: در طول سال یک روز را اختصاص به تجلیل از یکی از استادان برجسته زبان و ادب فارسی دهیم لذا در نخستین جشنواره جایزه ادبی استاد فرض پور ماچیانی که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و موسسه خانه هنر نیایش برگزار خواهد شد، از استاد احمد سمیعی گیلانی که یکی از شخصیت های برجسته کشور و پدر ویراستاری نوین ایران و دوست صمیمی استاد فرض پور است، بابت یک عمر تلاش که برای فرهنگ ما کشید تقدیر خواهد شد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false