×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به مناسبت افتتاحیه اولین نمایشگاه عکس با موضوع روضه توسط هنرمند گیلانی استاد علی رفیع پور در خانه میرزا کوچک جنگلی دکتر احمد رمضانپور از این گالری عکس و بنای تاریخی بازدید بعمل آوردند.

منتخب اول شورای شهر رشت با تجلیل و تقدیر از هنرمندان گیلانی، با اشاره به قدمت فعالیت هنری و فرهنگی در شهر رشت اظهار داشت رشت همواره قطب فعالیت های فرهنگی در سطح کشور و منطقه محسوب میشود و کثرت هنرمندان نامی که در این مهد پرورش یافتند گواهی برای این ادعاست.

دکتر رمضانپور با تقدیر از استاد علی رفیع پور موضوع برگزاری این نمایشگاه را در ایام اربعین امری بجا و منحصر به فرد دانست و با تاکید بر لزوم حمایت از قشر ارزشمند هنری در شهر رشت از عزم شورای پنجم جهت ایجاد بستر مناسب برای فعالیت هنرمندان در رشت خبرداد.

وی با اشاره به خانه میرزا کوچک جنگلی به عنوان میراثی ملی و مذهبی با تاکید بر لزوم حفظ این عمارت به عنوان کانونی برای فعالیت های فرهنگی ابراز داشت در دوره اول شورای شهر منتخبین مردم در کنار هیئت موسس این عمارت تلاش قابل توجه ای جهت احیای این بنا صورت دادند و حمایت های دکتر معتمدی و دکتر قاسم رمضانپور به عنوان وزیر و معاون وزیر وقت در وزارت مخابرات و تامین اعتبار برای احیای این بنا نیز اقداماتی قابل تقدیر در حفظ این سرمایه ملی میباشد.

منتخب اول دوره پنجم شورای شهر با ذکر این مطلب که امروز در عمارت میرزا کوچک خان با تلاش استاد پرتو و دوستان ایشان اسناد قابل توجه ای از نهضت جنگل و قیام میرزا و تاریخ گیلان موجود است بر ضرورت گردآوری بیشتر این اسناد با تلاش همه متولیان تاکید کرد.

دکتر رمضانپور با تاکید دوباره بر لزوم حفظ بنای خانه میرزا به عنوان مرکزی تاریخی و فرهنگی برای رشت و گردشگران به استاندار گیلان و فرماندار ماسال جهت توجه به احیای مشهد میرزا در گردنه کدوک به عنوان یک میراث فرهنگی و تاریخی متذکر شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false