×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

با گسترش دنیای فناوری و اینترنت، امکانات زیادی به صورت روزافزون در اختیار کاربران و مردم عادی قرار داده می‌شود تا با استفاده از انها بتوانند در جهت زندگی راحت‌تر و با کیفیت‌تری گام بردارند. تکنولوژی تلویزیون نیز از این قاعده جدا نبوده و در این زمینه هم با وجود تکنولوژی‌های مختلف، برخی از شرکت‌های بزرگ به این فکر افتاده‌اند تا بتوانند محدودیت مکانی و زمانی را برای کاربران خود از بین ببرند و همانند بسیاری از شرکت‌ها و نهادهای دیگر به فکر کسب سود از اینترنت و این شبکه جهانی باشند. در این راستا تکنولوژی تلویزیون اینترنتی یکی از جدیدترین محصولاتی است که افراد متعددی برای استفاده از ان در جهت رشد تبلیغات و همچنین بازدید کننده‌های خود به فکر استفاده از ان افتاده‌اند و برای این اهداف به ان تکیه کرده‌اند.

آی پی تی وی IPTV یا تلویزیون پروتکل اینترنت (Internet Protocol Television) یکی از سرویس‌هایی است که با استفاده از ان مخاطبان قادر خواهند بود تا با خریداری اکانت و اتصال یک ست‌آپ باکس به تلویزیون خود و پرداخت حق اشتراک خود، از خدماتی در زمینه اینترنت مانند دسترسی به ارشیو فیلم‌ها و سریال‌ها، موسیقی، پخش زنده، خرید اینترنتی، بازی انلاین، بانک انلاین و امکانات تعریف شده دیگری بهره‌مند شوند. این فناوری از طریق نام‌های دیگری مانند TOD (تلویزیون روی دسکتاپ) و تلویزیون از طریق پروتکل اینترنتی در دنیا شناخته می‌شود. برای استفاده از این سیستم باید زیر ساخت‌های مناسب با ان وجود داشته باشند. اینترنت پرسرعت، پهنای باند مناسب، وای‌فای، کابل و ماهواره از جمله زیر ساخت‌هایی هستند که برای استفاده از این سیستم باید مهیا باشند. در ادامه استفاده از این سیستم همانگونه که ذکر شد باید دستگاه مربوطه و اشتراک برای اتصال به این سرویس و استفاده از ان را داشته باشیم. در واقع آی پی تی وی IPTV سیستمی را محیا می‌کند که با استفاده از ان و از طریق پروتکل اینترنت و اتصالات باند پهن، می‌توان برنامه‌های تلویزیونی را در هر مکان مشاهده کرد و از امکانات ان بهره‌مند شد.

اگر بخواهیم در زمینه چگونگی کارکرد آی پی تی وی IPTV توضیحاتی داشته باشیم، آی پی تی وی IPTV ویدیویی است که از طریق اینترنت به یک کامپیوتر یا هر دستگاه متصل به کامپیوتر ارسال می‌شود. شاید در گذشته این امکان فقط برای سایت‌هایی از قبیل youtube و تماشای ویدیوهای وب‌سایت‌های مختلف فراهم بود اما در سال‌های اخیر نه تنها با استفاده از اینترنت و یک مرورگر این امکان فراهم شد تا به تماشای تلویزیون اینترنتی بپردازیم بلکه دستگاه‌های بسیاری برای استفاده از این سرویس در حالت ساده‌تر و منطقی‌تر (به عنوان مثال روی تلویزیون‌ها) تولید شده‌اند. لازم به ذکر است که بسیاری از تلویزیون‌های تولید شده امروزی به طور خودکار و بدون استفاده از دستگاه‌های جانبی قادر به استفاده از این سرویس هستند. برای اینکه بتوانیم از این سرویس استفاده کنیم، جدا از بحث سنتی استفاده از تلویزیون اینترنتی بر روی کامپیوتر، می‌توان به دو روش تهیه ست‌آپ باکس جداگانه و یا خرید یک تلویزیون با پشتیبانی از سرویس‌های اینترنتی، عمل کرد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false