×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

با دستور سرپرست شهرداری رشت
فاز دوم مرمت عمارت بلدیه رشت اجرایی می شود
به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ، با دستور سرپرست شهرداری رشت و به همت سازمان عمران و بازآفرینی شهری فاز دوم مرمت عمارت بلدیه رشت وارد فاز اجرایی می شود .
پیمان پارسا سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت ؛ با اشاره به تکمیل مرمت یال شرقی بلدیه و دستور سرپرست شهرداری رشت جهت شروع فاز دوم مرمت ساختمان تاریخی شهرداری ، گفت : آگهی مناقصه اجرای عملیات مرمت فاز دو عمارت شهرداری رشت، در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بارگذاری شده و پیمانکارانی که حائز شرایط می باشند، می توانند شرکت نمایند.
سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی ، با بیان اینکه عمارت بلدیه رشت با برج معروف ساعت آن شاخص ترین بنای میراثی شهر رشت است ، اظهار کرد: مرمت بناهای تاریخی که در فهرست آثار ملی ثبت شده است، با نظارت عالیه اداره کل میراث فرهنگی می باید مرمت گردد .
بنابراین علاقمندان برای شرکت در این مناقصه می باید حداقل رتبه سه حقوقی در رشته مرمت آثار تاریخی (مورد تایید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری) و یا حداقل رتبه چهار مرمت حقوقی در رشته مرمت آثار تاریخی و حداقل رتبه پنجم ابنیه را داشته باشند.
وی تصریح کرد : پیمانکاران حائز شرایط از تاریخ ۹تا ۲۴ اسفندماه فرصت دارند ، پیشنهاد طرح مرمتی خود  ارسال نمایند.
پارسا یادآور شد : اجرای عملیات مرمت فاز دو عمارت بلدیه رشت شامل؛ اصلاح و مرمت شیروانی ها ، مرمت نماهای گچی و سیمانی ، اجرای کف سازی چوبی و آجری در طبقات ، اجرای زیرساخت تاسیساتی و دفع رطوبت ، ترمیخم و اصلاح بدنه های معماری، مرمت و اصلاح سازه های چوبی و خرپاها و مرمت درب و پنجره های چوبی ، مواردی است که در فاز دوم مرمت عمارت بلدیه رشت اجرایی می گردد.
گفتنی است ، مجموعه بناهای میراثی میدان شهرداری رشت  در آذرماه ۱۳۵۶ به شماره ۱۵۱۶ در فهرست بناهای میراثی کشور ثبت شده است. عملیات ساخت عمارت بلدیه در پائیز ۱۳۰۳ خورشیدی آغاز و چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۰۵ به اتمام رسید. عمارت بلدیه نخستین بنایی است که برگرفته از الگوی نئوکلاسیک اروپایی در مرکز رشت ساخته شده است. سبک این بنا، دوره تحول معماری را در رشت روایت می کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false