×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

در نشست صمیمانه سرپرست شهرداری رشت و اعضای شورای شهر با برخی روزنامه های محلی مطرح شد:

سرپرست شهرداری رشت، رئیس و اعضای شورای شهر با برخی از روزنامه های محلی نشستی صمیمانه برگزار کردند و در این نشست ضمن تقدیر رئیس شورای شهر از عملکرد سرپرست شهرداری رشت در دو ماهه اخیر بر موضوعاتی همچون کار جهادی، نقد دلسوزانه و ثبات مدیریتی تاکید شد.

 به گزارش واحد مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت _ سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت عصر روز دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ در نشست صمیمانه با برخی روزنامه های محلی که با حضور محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی ، هادی رمضانی نایب رییس شورای اسلامی ، سید شمس شفیعی رییس کمیسیون برنامه و بودجه و کریمی کرنق رییس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت انجام شد با قدردانی از زحمات رسانه‌ها در پوشش اخبار حوزه مدیریت شهری اظهار داشت: در حوزه مدیریت شهری، با توجه به نگاه مثبت شورا اقدامات خوبی در دست انجام است و اعضای شورا به دنبال ثبات مدیریتی هستند.

 

سید مجتبی خدمت بین دانا با تاکید بر اینکه باید برای آینده شهر رشت و اعتلای آن گام برداشت افزود: شهر رشت فقط نیازمند کار جهادی است تا بتواند سا‌ل‌ها مشکلات بر جا مانده را برطرف کند.

وی با بیان اینکه شهر رشت در طول روز به حجم بالایی از جمعیت استان گیلان خدمات دهی می‌کند تصریح کرد: روزانه جمعیت بسیاری از شهرهای استان به منظور دریافت خدمات درمانی و نظایر آن به رشت مراجعه می‌کنند و یقینا این حجم مراجعات خدمات مجموعه مدیریت شهری را افزایش می‌دهد.

سرپرست شهرداری رشت به تالاب عینک رشت و رودخانه‌های گوهررود و زرجوب اشاره داشت و با اذعان به اینکه مالکیت این پهنه‌ها در اختیار شهرداری نیست افزود: مشکلات رشت فراوان است و رسانه‌ها باید دغدغه‌های این چنینی را پیگیر باشند تا با ورود دستگاه‌های مختلف بتوانیم گام‌های موثری در جهت رفع مشکلات برداریم.

خدمت بین دانا اضافه کرد: در حوزه لندفیل سراوان نیز اقدامات خوبی در دست انجام است بنابراین به زودی با اقدامات انجام شده از حجم بالایی از زباله‌های سرازیری در سراوان جلوگیری می‌شود.

وی ضمن اعلام خبر رونمایی از تندیس سردار پر افتخار ایران شهید میرزا کوچک جنگلی ابراز داشت: این اقدام در اواخر پائیز در رشت انجام می‌شود و برای هم‌سطح سازی در آرامگاه سلیمانداراب نیز اقداماتی در دست انجام است.

سرپرست شهرداری رشت به مرمت ساختمان ساعت شهرداری رشت هم اشاراتی داشت و گفت: کارها با سرعت در حال انجام است و با توجه به اینکه هواشناسی پیش بینی بارندگی را برای استان داشته است با انجام اقداماتی در تلاشیم تا در روند مرمت و بازسازی خللی ایجاد نشود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار صمیمی با اشاره به اینکه حضور در جمع پیشکسوتان مایه مباهات است اظهار کرد: در این دیدار مباحث خوبی توسط شما مطرح شد که یقینا در روند اجرای خدمات مطلوبتر بسیار تاثیر گذار است و رسانه به عنوان یکی از ابزارهای مهم ارتباط مردم و مسئوولین است .

محمد حسین واثق کارگرنیا با قدر دانی از پیشنهادات مطرح شده در حوزه مدیریت شهری توسط رسانه های حاضر افزود: مبحث ثبات مدیریتی در این دیدار مطرح شد و این مهم خواسته جمع یازده نفره شورای ششم بوده و است ولی اگر در قبال نادیده گرفتن کم کاری ها و بی توجهی ها به این مقوله توجه نمی شد یقینا به مردم و شهرمان خیانت می کردیم.

وی با بیان اینکه ممکن است این سوال مطرح شود که چرا از اول فردی را انتخاب و سپس استیضاح شد افزود: متاسفانه ما طی آن مدت شاهد در جا زدن ها بودیم و به همین علت شورا مجبور شد که در این باره تجدید نظر کند و خوشبختانه طی همین مدت کوتاه که شهرداری با حضور سرپرست اداره می شود ، اقدامات خوبی را شاهد هستیم و حتی امروز در جلسه فعلی تمامی رسانه های حاضر به حفظ دانا در جایگاه شهردار رشت تمایل داشتند و این نشان دهنده عملکرد مثبت وی و کم کاریهای پیشین بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شهر رشت دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی است بیان کرد: از رسانه ها نیز تقاضا داریم ظرفیت های جدید را با شورا و شهرداری در میان بگذارند و متاسفانه به واسطه کم کاری هایی که در سال‌های اخیر انجام شد شهر رشت که در گذشته شهر اولین ها در بهترین ها بود ، در جایگاه آخرین ها قرار گرفته است.

کارگرنیا با تاکید به تداوم چنین نشست هایی تصریح کرد: یقینا این مهم در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد و پس از این نیز به صورت دو ماه یکبار این دیدارهای صمیمانه را برگزار می کنیم تا از نقطه نظرات مشورتی رسانه ها استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شورای رشت با شهردار آینده رشت تعامل و همراهی در راستای رفع مشکلات دارد افزود: شهردار آینده رشت هر فردی که باشد یقینا تلاش شورا و شهردار در راستای رفع مشکلات شهر و قرار گرفتن در مسیر توسعه است .

 

هادی رمضانی رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و‌ حضور در جمع خبرنگاران تصریح کرد: امیدواریم این ارتباطات تداوم داشته باشد تا مشکلات و موانع شهر رشت به صورت منطقی بیان و عملکرد مدیران به طور واقعی به شهروندان انتقال داده شود.

 

سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای شهر رشت هم در این نشست عنوان کرد: اگر کمک و همراهی مطبوعات و اصحاب رسانه نباشد نه تنها در مسیر رفع مشکلات گشایشی حاصل نمی‌شود بلکه خدمات و کارکردهای مدیران هم به سمع و نظر شهروندان نمی‌رسد.

شمس شفیعی با بیان اینکه شهرداری در طول دوران متمادی تاکنون اقدامات ارزنده‌ای را انجام داده است ابراز داشت: باید از عملکردها و کارکردهای خوب قدردانی و با رویکرد دلسوزانه نسبت به نقد سازنده اقدام کرد تا دستگاه اجرایی مربوطه پویایی خود را برای رشد و اعتلای شهر و استان حفظ کند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت افکار عمومی، فرهنگ سازی و هدایت مردم در دست مطبوعات است ابراز داشت: به سهم خودم از زحمات و تلاشهای اصحاب رسانه و رسانه‌های مکتوب تقدیر و تشکر میکنم از طرفی باید عرض کنم که شورای شهر واقعا درصدد ثبات مدیریتی است و برای این امر تلاش می‌کند.

 

حسن کریمی کرنق عضو دیگر شورای شهر رشت و رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست نیز در این جلسه با بیان اینکه ترافیک، رودخانه‌ها و فاضلاب سالهاست که از مهمترین مشکلات شهر محسوب می‌شوند اضافه کرد: عدم وجود درآمد پایدار از مشکلات عدیده شهرداری است و در صورت تعریف درآمدهای پایدار دیگر شهرداری تنها متکی به درآمدهای کمیسیون ماده صد نخواهد بود.

شایان ذکر است در این جلسه هر یک ازمدیران مسئول روزنامه های محلی درخصوص دغدغه ها و چالشها و همچنین تبادل نظر پیرامون مباحث کلان و توسعه شهری پرداختند.

گفتنی است این سلسله نشست های صمیمانه هفته های آینده با پایگاه های خبری و خبرگزاریهای فعال در حوزه مدیریت شهری برگزار خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false