×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

گیلان آبی تر از همیشه؛ شهروندان از عادی انگاری پرهیز کنند

فردین مهرابیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین وضعیت آمارهای و رنگ بندی کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: روند کاهش آمارهای کرونایی در گیلان تداوم دارد.
وی با بیان اینکه قطعاً رسیدن به این مرحله بدون مشارکت شهروندان و رسیدن به استانداردهای واکسیناسیون امکان پذیر نبود، افزود: هم در بستری‌های روزانه و هم مجموع بستری‌ها در هفته‌های اخیر شاهد نزولی بودن آمارها بوده ایم.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر پرهیز از هرگونه عادی انگاری، گفت: کرونا هنوز تمام نشده و شهروندان نباید به دلیل کاهش آمارهای نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و توجه به تکمیل نوبت‌های واکسیناسیون غفلت کنند.
وی در ادامه به رنگ بندی جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت اشاره و با بیان اینکه در مقایسه با هفته گذشته شهرهای بندرانزلی، رودبار و ماسال نیز از وضعیت زرد خارج و در رنگ بندی آبی قرار گرفتند، اضافه کرد: با اضافه شدن این شهرها مجموع شهرهای آبی استان گیلان به ۱۴ شهر افزایش یافته است.
مهرابیان ادامه داد: پیش از این شهرهای آستارا، آستانه اشرفیه، رضوانشهر، رشت، خمام، رودسر، سیاهکل، صومعه سرا، لنگرود، لاهیجان و تالش در وضعیت آبی قرار داشتند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سه شهرستان فومن، املش و شفت در وضعیت زرد قرار دارند، افزود: فومن هفته گذشته در وضعیت آبی قرار داشت که متأسفانه به وضعیت زرد بازگشته است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمارها ۴۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اضافه کرد: ۱۱ بیمار بدحال بوده و شش بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false