×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

احتمال ریزش دوباره قیمت طلا

بعضی از تحلیلگران بازار جهانی طلا می گویند ناکامی این فلز ارزشمند برای عبور از مرز ۱۸۰۰ دلار، ممکن است طلا را در معرض یک ریزش قابل توجه دیگر قرار دهد.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز در این باره گفت: با وجود این که اونس طلا پس از ریزش دو هفته پیش، به سرعت در بالای ۱۷۰۰ دلار تثبیت شد اما تقاضای کافی برای خرید وجود ندارد تا قیمت این فلز ارزشمند بالاتر برود. طلا درست روی یک خط نزولی قرار گرفته و نزول بیشتری پیدا خواهد کرد. مشکل اینجاست که نقره هم خیلی ضعیف است و تصور می کنم طلا این فلز را دنبال خواهد کرد. طلا در موج نزولی بعدی تا سطح ۱۶۷۰ دلار عقب نشینی خواهد کرد.

رویداد مهم هفته جاری سمپوزیوم جکسون هال خواهد بود.
جیمز نایتلی، مدیر اقتصاد بین الملل موسسه ING در این باره به کیتکونیوز گفت: بحث اصلی “سیاست اقتصادکلان در یک اقتصاد نابرابر” خواهد بود اما توجه اصلی بازار به بحثها پیرامون تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا خواهد بود.

همه نگاهها به صحبتهای جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا دوخته شده که صبح جمعه به شکل کنفرانس ویدیویی سخنرانی خواهد کرد.

نایتلی گفت: ما شاهد آن هستیم که بانک مرکزی آمریکا حداقل در گزارش نشست سیاست پولی ماه گذشته خود در این باره صحبت کرده است. این امر می تواند به ریزش قیمت طلا در آستانه نشست جکسون هال منتهی شود. این نشست ممکن است مشکلاتی هم برای بازارهای سهام ایجاد کند.

اما بعید به نظر می رسد بانک مرکزی آمریکا سیاست پولی خود را بیش از حد سریع تحکیم شود به خصوص که ریسک ناشی از شیوع کرونای دلتا جدی است.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی تی دی سکیوریتیز گفت: همه چیز به مسئله اشتغال که بخشی از ماموریت بانک مرکزی آمریکاست، برمی گردد. بانک مرکزی آمریکا تمایل دارد تورم بالاتر از حد مطلوب را نادیده بگیرد تا رشد اشتغال ضروری را مشاهده کند. هیچ کس در خصوص آمار اقتصادی آمریکا هیجان زده نیست. آمار خرده فروشی ماه گذشته ضعیفتر از حد مطلوب بود و به نظر می رسد به این زودی برنامه محرک اقتصادی جدیدی داشته باشیم.

اقتصاد آمریکا ممکن است برای بازگرداندن همه مشاغل از دست رفته، اوقات دشواری را داشته باشد. این وضعیت راحتی برای بانک مرکزی آمریکا نیست.

به گفته میلک، مقامات بانکی ممکن است تدابیر محرک مالی را تعدیل کنند اما سیاست انبساطی همچنان برای مدت طولانی ادامه پیدا خواهد کرد.

پاویلونیس پیش بینی کرد سطح ۱۸۰۰ دلار نقطه مقاومتی قوی برای طلا مانده است و تا زمانی که این فلز ارزشمند نتواند بالای این سطح بسته شود، بعید است صعود چندانی پیدا کند. باید طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار صعود کند تا اوضاع را بتواند به نفع خود تغییر دهد. اگر موفق به شکستن قیمت ۱۸۰۰ دلار نشود در این صورت به سمت ۱۶۷۰ دلار عقب نشینی خواهد کرد.

میلک هم صعود اونس طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار را نشانه بهتر شدن اوضاع برای این فلز ارزشمند می داند اما طلا باید ابتدا مقاومت در سطح ۱۷۹۳ را بشکند که در صورت مطلوب نبودن آمار اقتصادی هفته جاری چنین اتفاقی می تواند روی دهد.

آمار اقتصادی مهم هفته جاری
یکی از آماری که قرار است هفته جاری منتشر شود، آمار تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم آمریکا در روز پنج شنبه و شاخص قیمت هزینه مصرفی شخصی در روز جمعه خواهد بود که معیار محبوب بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی تورم است.
بر اساس گزارش کیتکونیوز، سایر آمار اقتصادی که هفته جاری منتشر می شوند شامل فروش خانه و شاخص مدیران خرید بخش تولید در روز دوشنبه، فروش خانه های جدید در روز سه شنبه، سفارش کالاهای بادوام در روز چهارشنبه، آمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در روز پنج شنبه خواهند بود. سمپوزیوم جکسون هال از روز چهارشنبه آغاز می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false