×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

طرح مرمت ۲ مسجد تاریخی رشت در مراحل پایانی

مسعود حلاج پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اظهار کرد: به زودی شاهد اتمام مرمت مساجد تاریخی صفی و آقا سید ابراهیم رشت (اردبیلیان) خواهیم بود.
او ضمن ابراز رضایت از میزان پیشرفت مرمت این ۲ مسجد با ارزش فرهنگی و تاریخی شهر رشت افزود: طرح مرمت مسجد آقا سید ابراهیم که به مسجد اردبیلیان نیز معروف است، در مراحل پایانی خود قرار دارد و قبل از پایان ماه مبارک رمضان شاهد بهره برداری از این مسجد ارزشمند به لحاظ مذهبی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان میراث گرانبهای این منطقه خواهیم بود.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به جایگاه ویژه این مساجد در بین مردم اظهار داشت: این ۲ مسجد به سبب قرار گرفتن در قلب بافت تاریخی رشت و نزدیکی به بازار، از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در مناسبات اجتماعی – مذهبی مردم و بازاریان این شهر داشتند که این موضوع اهمیت این بنا‌های تاریخی را از بعد اجتماعی دوچندان می‌کند.
حلاج پور با تشکر از رهنمود‌های آیت‌الله رودباری در طرح مرمت مسجد صفی رشت تصریح کرد: مراحل مرمت این مسجد تاریخی نیز پیشرفت قابل توجهی دارد و امیدواریم در آینده نزدیک با اتمام مراحل مرمتی شاهد بهره برداری مجدد از این مسجد ارزشمند باشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false