×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

رئیس حزب وطن ترکیه در مرکز استانبول کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد و از تصمیم گرفته شده به اتفاق آرا توسط کمیته اجرایی مرکزی در آنکارا خبر داد.

تصمیمات گرفته شده توسط کمیته اجرایی حزب وطن در بیانیه‌ای در ادامه آمده است.

تنش ایجاد شده بین ترکیه و سوریه در وضعیت هشدارمی باشد.

۱- این تنش یک تله برای ترکیه و رئیس جمهورترکیه است

هشدار می‌دهیم، برای ترکیه دام پهن کرده‌اند.

ترکیه و رئیس جمهور ما آقای رجب طیب اردوغان را به سمت تله هدایت می‌کنند و تحت فشار قرار خواهند داد.

نه تنها ترکیه، همسایگان ما سوریه، عراق، ایران و روسیه با تهدید جدی مواجه شده‌اند. این دام فقط برای ترکیه نیست این دام برای آنها هم هست.

کسانی که این تله را راه انداختند، جز دولت آمریکا و اسرائیل کس دیگری نیستند. موافقان پیمان آتلانتیک شمالی در ترکیه نیز نقش اساسی در برنامه‌های آمریکا و اسرائیل به عهده گرفته‌اند.

تحریک ترکیه برای شروع جنگ با دولت سوریه اولین گام درافتادن به دام است.

دولت اسرائیل و دولت آمریکا در حال برنامه ریزی در داخل و خارج از ترکیه هستند و سعی دارند ترکیه و رئیس جمهور ترکیه را به انزوا کشانده و در تمامی جبهه‌ها حاکم باشند جنگ با سوریه، ترکیه را از متّحدین اصلی خود روسیه، ایران، عراق و جمهوری خلق چین جدا نموده و در جبهه‌های داخل ترکیه موجب ایجاد جدایی وسردرگمی خواهد شد.

۲- ابعاد دام

اندازه دام محدود به ادلیب یا سوریه نمی‌شود. تله بزرگی پهن شده که از دریای مدیترانه شرقی تا شرق فرات، ازقبرس تا لیبی پهن گردیده است در این جغرافیا گسترده ترکیه تنها شده در چند جبهه با خطر تهدید مواجه خواهد شد.

ناو هواپیمابر فرانسوی در بندر لیماسول قبرس جنوبی لنگر انداخته. بنابراین، ایالات متحده و اسرائیل در شرق مدیترانه یونان و اسرائیل و فرانسه به اتحاد نظامی ملحق شده است. هدف از این کشورها حذف ترکیه است.

۳- فتنه و فساد

گزارش شرکت رند ایالات متحده (سایه سیا) در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ تحت عنوان “سکان ملی ترکیه” (ملی مسیر ترکیه)، سند یک دام است. این گزارش برای ایجاد جبهه جدید در داخل ترکیه مواردی را برای پخش در فضای داخلی به راه انداخته است که جبهه داخلی را علیه ترکیه تقویت کند:

اختلاف بین رئیس جمهور اردوغان و ارتش ترکیه،

– اختلاف بین بین رئیس جمهور اردوغان و “کمالیست ها”،

– تلاش برای تحریک اختلافات بین رئیس جمهور اردوغان و وزیر دفاع.

۴ – مهرشرکت رند

“مخالفت دموکراتیک”

بار دیگر گزارش سیا، بدون تردید تلاش برای هدایت نیروهایی را که با عنوان “مخالفت دموکراتیک” جمع کرده‌اند به سمت طرح قدرت جدید سوق می‌دهند.

پیش نویس قانون اساسی با عنوان “قدرتهای قانون اساسی قابل انتقال نیست” ، نوشته ابراهیم کابوغلو نماینده CHP استانبول و تأیید آن توسط رئیس CHP نشان می‌دهد که برنامه برای متحد کردن اپوزیسیون دموکراتیک چیست.

«عبدالله گل» و «علی باباجان» و «احمد داووداوغلو» وارد موضع “مخالفان دموکراتیک” شدند و اعتراف کردند که در ۲ مارس ۲۰۰۳ با توافق نامه پنهانی که در ۲ صفحه و۹ ماده تنظیم شده بود با وزیر امور خارجه پیشین آمریکا پاول دیدار وامضا کرده‌اند.

نیروهای آتلانتیک پس از کنگره حزب دموکرات در ۲۳ فوریه ۲۰۲۰، تلاش ناامیدانه ای برای باز کردن پای “مخالف دموکراتیک” از پ ک ک انجام دادند.

۵ – هدف درست و موقعیت یابی صحیح

پس از تصمیم دولت طیب اردوغان برای شروع جنگ میهن در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۵، به لطف وحدت کشور ترکیه، ارتش ترکیه و ملت ترکیه موفقیت بزرگی در امنیت کشور خود کسب کردند دفن پ.ک. ک در خندق‌ها، سرکوب کودتای ۱۵ تا ۱۶ ژوئیه و عملیات سپر فرات، شاخه زیتون و عملیات چشمه صلح، موفقیت‌های موقعیت صحیح در زمین مناسب، ضربه زدن به اهداف مناسب است. هدف سازمان‌های تروریستی پ.ک. ک و فتو این بود که ایالات متحده آمریکا روی در روی ما قرار داد. ترکیه، ایران، در این مبارزه تنها، روسیه، عراق و لیبی را به عنوان دوستان خود کشف کرده و اتحاد استراتژیک چین نیزایجاد گردیدد.

آمریکا و اسرائیل در تمام جبهه‌ها از جمله جبهه اقتصادی رو در رو با ترکیه قرار گرفت، هویت واقعی ناتو شناخته شده است. در پاسخ به این تهدیدات، دولت طیب اردوغان “تصمیم آسیایی” را دوباره با یک تصمیم تاریخی و استراتژیک آغاز کرده است.

۶- انحراف هدف

تحریک جنگ علیه سوریه در این شرایط کاملاً حرکت جبهه آتلانتیک است. تمام قدرتهای آتلانتیک، از ایالات متحده و اسرائیل گرفته تا یونان، قبرس و عربستان سعودی، در کمین هستند. اما در حال حاضر تنها روش مقابله مدیریت طیب اردوغان از ترکیه و از یک برنامه و مقابله با انزوا و تنهایی هاست.

از آنجا که ما بهار ۲۰۱۴ شاهد سرنگونی طرفداران فتح الله و پ ک ک در ترکیه بودیم در حال حاضر بایستی از انحراف هدف ترکیه دوری کنیم و نام این انحراف جنگ علیه سوریه است.

۷- خطر جامع و چند بعدی!

اگرترکیه تسلیم این تحریکات بشود، نه تنها در سوریه و عراق، بلکه مجبور خواهد شد در دریای اژه، مدیترانه شرقی، قبرس، لیبی و تراکیه با تهدید ات زمینی، دریایی و هوایی به مقابله نماید.

تهدیدی که با آن روبرو هستیم، ادامه کودتای ۱۵ تا ۱۶ ژوئیه ۲۰۱۶ است، اما بسیار گسترده‌تر از ۱۵ تا ۱۶ ژوئیه است. زیرا این تهدید فقط از نیروهای ایالات متحده و اسرائیل ناشی نمی‌شود بلکه امکان بسیج کلیه نیروهای موجود در جبهه بیرونی را نیز در بر می‌گیرد.

۸ – راه حل اضطراری و اولویت‌ها

در درجه اول مسئولیت مختل کردن برنامه‌هایی است که ترکیه و مخصوصاً رئیس جمهور ما را به طرف این دام‌ها هل می‌دهد واین مسئولیت بر دوش رئیس جمهور است. امروز وظیفه همه وطن پرست ها است که به آایشان کمک کنند تا تله‌ای را که برای به دام انداختن آقای طیب اردوغان در همه ابعاد ایجاد گردیده است، شناسایی کنند.

نیروهایی که با آنها همکاری خواهیم کرد تا دام آمریکا و اسرائیل را بشکنیم از نظر عینی کاملاً آشکار هستند. ما با ایران، عراق، سوریه در اتحادیه سرنوشت ساز هستیم که ایالات متحده می‌خواهد با برنامه اسرائیل دوم آنها را تقسیم کند. روسیه نیز که هدف برنامه‌های آمریکا است، با کشورهای غرب آسیا در یک جبهه قرار دارد. حفاظت از تمامیت ارضی سوریه و از بین بردن تروریسم در جنوب ترکیه منافع مشترک همه این کشورها است.

نیروهای که برای جلوگیری از جنگ با سوریه با هم عمل می‌کنند، روسیه، ایران و عراق هستند کشورهایی که دولت ما را برای حل بحران در ادلب و حفظ صلح که شامل اولویت‌های امنیتی ترکیه است همراهی می‌نمایند روسیه و ایران هستند. روند آستانه و اجماع سوچی از این نظر موفقیت‌های خوبی هستند و ازنظر تاریخی مهم هستند. به همین دلایل باید خواسته‌های صلح با روسیه و ایران برجسته شود.

۹ – موقعیت موفقیت در مطالعه اخطار

مطالعه هشدار تله با منشاء آمریکا و اسرائیل برای ترکیه زمانی موفق خواهد بود اگر از نظرات موقعیت‌های افراد وطن پرست اجرا شود. از این نظر، استراتژی “ما در یک کشتی هستیم” امروز بسیار پرتحرک تر و معتبرتر است.

ه د پ، پ ک ک و اعضای فتو دست در دست هم پیام جعلی “صلح” را به شرکت در مبارزات انتخاباتی می‌دانند در حالی که قصد آنها شکست ترکیه است. قسم خوردگان علیه ترکیه همانند موقعیت ژوئیه ۱۵-۱۶ آنها صلح را با سوریه نمی‌خواهند، اما آنها در کمین جنگ با سوریه هستند.

۱۰- راه حل استراتژیک: استراتژی جامع

سیاست همکاری با کشورهای مختلف در زمینه‌های مختلف، که برخی از افراد تحت عنوان “سیاست تعادل” مطرح می‌کنند، راه حلی نیست، این یک دعوت به شکست است. سیاست دولت عثمانی برای متعادل کردن دولتهای بزرگ با کشورهای بزرگ در دوره فروپاشی روش درمانی نبود اگر در جنگ جهانی اول با آلمان متحد نبودیم، نمی‌توانستیم در هزاران کیلومتر جبهه‌ها از گالیسیا تا چاناککله، از قفقاز تا سوئز در برابر انگلیس، امپریالیست فرانسه و روسیه تزاری مقاومت کنیم.

۱۱- از دریای سیاه و مدیترانه گرفته تا دریای عرب یک جبهه

ترکیه در دریای سیاه بر اساس برنامه امریکا برای جلوگیری از افزایش و توسعه قدرت و تاثیر ترکیه در آن مناطق با اتحاد امریکا+ اوکراین، در دریای اژه و مدیترانه شرقی با اتحاد امریکا+اسرائیل + یونان + قبرس و فرانسه، درغرب و شرق فرات، آمریکا و اسرائیل با سازمان‌های تروریستی که ما را درمقابل آنها قرار داده‌اند، توجه داشته باشید از نظر ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی در قدس و خلیج فارس و ایران در جبهه‌های مختلف دوست و دشمن متفاوتی وجود ندارد. رقصیدن با دشمنان مختلف در جبهه‌های مختلف باعث افزایش دوستان نمی‌شود بلکه بی اعتمادی ایجاد می‌شود.

ما می‌توانیم با ایجاد یک استراتژی جامع در یک جبهه که از دریای سیاه و مدیترانه تا دریای عرب گسترش می‌یابد، با تهدید محور ایالات متحده و اسرائیل کنار بیاییم و پیروز شویم. در تمام این جبهه، دوستان ما در درجه اول ایران، عراق، سوریه و همچنین روسیه، جمهوری آذربایجان، لیبی و جمهوری قبرس شمالی هستند.

جمهوری پاکستان، هند و شرق آسیا وچین، ایجاد یک جمع زیادی از اتحاد ترک در کنار آن بسیاری از کشورهای اروپایی، به ویژه آلمان، قدرتهایی هستند که به دلیل درگیری با ایالات متحده آمریکا قابل تعامل و توافق هستند.

۱۲- پدیده “غربی زدایی

برای اولین بار خود کشورهای غربی بودند که عنوان “بی غربی بودن” را در کنفرانس امنیتی مونیخ مطرح نمودند. امپریالیسم غربی هیچ مشکلی برای بشریت حل نمی‌کند در حالی که منشأ همه مشکلات جهانی است.

۱۴_ ترکیه به دام آمریکا و اسرائیل نمی‌افتد

راه برای ترکیه باز است.

ما اطمینان داریم که رئیس جمهور ما در این زمینه به شدت عمل خواهد کرد. ما به عنوان حزب وطن، مصمم هستیم که مسئولیت خود را انجام دهیم.

ما به حاکمان دولت خود و تمام قدرتهای ملت هشدار می‌دهیم.

ما همه را به وحدت، استدلال و عزم دولت در برابر دستورات آمریکا و اسرائیلی می‌خواهیم.

با اطمینان و احترام به ملت ترکیه هشدار می‌دهیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false