×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

خبری که احتمالا بر قیمت دلار اثر می‌گذارد

 انتشار آمار جدید از وضعیت درآمدهای نفتی نویدبخش بهبود این وضعیت است؛ خبری که احتمالا بتواند بر بازار ارز تاثیر بگذارد.

یکی از مهمترین منابعی که می‌تواند سیگنالی برای بازار ارز دهد، فروش نفت ایران است. طبیعتا با افزایش فروش نفت ایران نااطمینانی در بازار نیز کمتر خواهد شد.

گزارش شرکت معتبر «تانکرترکرز» از دورزدن تحریم‌های نفتی نشان می‌دهد صادرات نفت ایران به یک میلیون بشکه در روز رسیده است.
در حالی که برخی منابع از افت صادرات نفت کشور به کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه در روز خبر می‌دادند، یک شرکت معتبر ردیابی تانکرهای نفتی در گزارشی ضمن اشاره به موفقیت ایران در دورزدن تحریم‌های نفتی، جزئیاتی درباره صادرات یک میلیون بشکه‌ای نفت ایران منتشر کرد.

اطلاعات تازه منتشر شده از سوی وب سایت شرکت ردیابی تانکرهای نفتی (Tankertrackers) نشان می‌دهد که به رغم تحریم‌های گسترده آمریکا علیه ایران، هم اکنون تهران توانسته است به آمار صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت خام به بازار جهانی دست یابد.

بر این اساس، مقداری از نفت صادراتی نیز به معامله‌گران نفتی تحویل داده می‌شود که به راحتی قابل شناسایی نیستند.
با توجه به اطلاعاتی که این شرکت از ماهواره‌‌های رصد تانکر‌های نفتی دریافت کرده است، نوشت: فعالیت تانکر‌های انتقال نفت خام ایران در ماه ژانویه ۲۰۲۰ نشانگر صادرات روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت است.
سمیر مدنی، یکی از بنیان گذاران تانکرترکرز می‌گوید که ایرانی ها و شرکت های خارجی، نفت خام ایران را به مقاصد مختلفی از جمله شرق آسیا و دریای مدیترانه صادر می‌کنند. بازگشت قدرتمندانه صادرات نفت خام ایران در طول ژانویه سال جاری صورت گرفته که دو برابر شدن صادرات نفت خام ایران تا رقم یک میلیون بشکه در روز را نشان می‌دهد.
بر اساس این گزارش، بین ۷ تا ۱۰ درصد از این نفت در روزها و هفته‌های آینده از طریق کانال سوئز به سوریه می‌رسد و بقیه به شرق دور می‌رود یا به معامله‌گران نفتی تحویل می‌شود.

گفتنی است پیشتر برخی منابع مثل رویترز، میزان صادرات نفت کشورمان را کمتر از نیم میلیون بشکه در روز گزارش کرده بودند. مقامات داخلی از اظهار نظر در این خصوص خودداری می کنند.

وزیر نفت به تازگی در خصوص اعلام آمار میزان صادرات نفت با اشاره به وضعیت جنگی کشور و سوءاستفاده دشمنان از اطلاعات گفته بود که نباید انتظار داشت وزارت نفت اعداد و ارقامی اعلام کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false