×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

ششمین نشست شورای برنامه ریزی گیلان

معاون رییس جمهور در رشت گفت: افزایش نقش زنان در امور اجرایی، اجتماعی، کارآفرینی، اشتغال اولویت دولت است.

معصومه ابتکار در نشست شورای برنامه ریزی استان با تشریح برنامه های دولت برای افزایش نقش زنان در امور اجرایی، اجتماعی، کارآفرینی، اشتغال و اقتصاد تصریح کرد: تلاش برای افزایش حضور زنان در عرصه های مدیریت های اجرایی در دو سطح عالی و میانی از جمله اقدامات مهمی ست که در همین راستا اجرایی می شود.

وی میانگین مدیران اجرایی زن در مقایسه با کل مدیران دولتی در سطوح عالی و میانی را حدود ۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: این نسبت تا پایان دولت دوازدهم به ۳۰ درصد خواهد رسید.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین اجرای طرح استاندارد سازی محصولات کشاورزی زنان در مناطق روستایی را دستاورد خوب دولت برای رونق اشتغال ، اقتصاد و کارآفرینی در حوزه ی زنان روستایی عنوان کرد و گفت: در این راستا تاکنون ۴۸ برند محصولات کشاورزی زنان روستایی کشور به ثبت رسیده و مورد حمایت قرار گرفته و زنان روستایی و تولید کننده ی گیلان می توانند در این بخش مشغول شوند.
وی همچنین بر ضرورت افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و اجتماعی زنان در بستر حمایت‌های جدی دولت برای تقویت تولید و ایجاد اشتغال و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه کنترل پدیده ی شوم طلاق، جلوگیری از کاهش نرخ رشد جمعیت و افزایش سالمندی تاکید کرد و افزود: طرح گفتگوی ملی خانواده از ابتکارات دولت برای ارتقاء همگام وضعیت زنان و خانواده در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به شمار می رود.
استاندار نیز در این نشست با تشریح برنامه های دولت در ارتقاء جایگاه زنان و خانواده در گیلان گفت: ۶۲۴ زن مدیر گیلانی در دستگاه‌های دولتی، نشاندهنده پیشینه ی غنی فرهنگی استان در ابن بخش اس.
ارسلان زارع همچنین نرخ مشارکت اقتصادی زنان گیلانی را در سال ۹۷ بیش از ۲۱ درصد اعلام کرد و گفت: میانگین این رقم در کشور حدود ۱۶ درصد است و فاصله ی معنادار این نقش آفرینی زنان گیلانی در عرصه ی اشتغال، اقتصاد و کارآفرینی را باید در روحیه ی تعامل و همدلی و ارتقاء دانش و مهارت‌های فردی و تخصصی آنان جستجو نمود.

در نشست شورای برنامه ریزی گیلان همچنین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده تصویب و توافقنامه ی طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی بین معاون رئیس جمهور و استاندار گیلان امضا شد.
سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده از جمله اولویت‌های مورد تاکید دولت است که راهکارهای عملیاتی و مشخصی را برای بهبود شرایط خانواده به عنوان مهمترین و کوچک ترین نهاد اجتماعی مد نظر قرار می دهد و شاخص های اجتماعی مرتبط با زنان و خانواده را ارتقاء می دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false