×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

مسابقات وزنه برداری جام نامجو فرصتی برای معرفی گیلان

 

استاندار گیلان در مراسم افتتاحیه مسابقات وزنه برداری جام فجر، یاد بود محمود نامجو، انتخابی المپیک۲۰۲۰ توکیو  که در سالن ۶هزار نفری شهدای رشت برگزار شد، گفت: این مسابقات فرصتی برای معرفی فرهنگ والای گیلان است.
ارسلان زارع افزود: مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجر رویداد مهم ورزشی، اجتماعی و فرهنگی است که در پویایی، تحرک و نشاط اجتماعی اثرگذار است.
وی گفت: از اینکه امروز رشت، شهرباران و زادگاه جهان پهلوان محمود نامجو، میزبان مسابقات بین المللی وزنه برداری بسیار خوشبختیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان و مرکز آن شهر رشت، به عنوان استان اولین ها مشهور است و یکی از زیباترین مناطق کشورمان محسوب می شود گفت: گیلان علاوه بر تاریخ کهن هزاران ساله و فرهنگی غنی، از کانونهای اصلی ورزش ایران به شمار می رود و قهرمانان بزرگی را در رشته های مختلف ورزشی در سطح جهانی معرفی کرده است.
ارسلان زارع خاطرنشان کرد: پهلوان محمود نامجو قهرمان بلند آوازه گیلانی نخستین مدال طلای جهانی را برای کشورمان به ارمغان آورد و اولین ورزشکار آسیایی بود که موفق شد رکورد جهانی وزنه برداری را به نام خود ثبت کند.
وی گفت: به واسطه اینکه بار دیگر میزبانی جام بین المللی فجر را عهده دار هستیم خداوند را سپاس می گویم؛ رقابتهایی که آخرین بار ۲۶سال پیش در گیلان برگزار شد و از مسؤلان استانی و کشوری برای برگزاری مسابقات جام نامجو، نهایت قدردانی را دارم.
دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه برداری IWF هم با ابراز خرسندی از حضور در ایران به ویژه استان گیلان و شهر زیبای رشت گفت: از اخلاق خوب و میهمان نوازی شما بسیار به وجد آمده و شگفت زده شدم.
حسن جلود، با اشاره به قهرمانان نامدار ایرانی در رشته وزنه برداری افزود: وزنه برداران ایرانی در همه عرصه های بین المللی حرفهای زیادی برای گفتن داشته اند.
علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری ایران هم به همه شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات خیرمقدم گفت و با اشاره به پیروزیهای درخشان ورزشکاران ایرانی در رشته ها و عرصه های گوناگون گفت: ورزش همواره در ایجاد و تثبیت روابط بین ملتها نقش کلیدی ایفا می کند و برگزاری چنین رویدادهایی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
همچنین در این مراسم افتخاری، مشاور کمیته ملی المپیک با بیان خیرمقدم به همه ورزشکاران و دیگر میهمانان این مسابقات، پیام دکتر صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک را قرائت کرد.
در ادامه مریم بخشی، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز ضمن خوشامد گویی به همه میهمانان به ویژه ورزشکاران گفت: محمود نامجو قهرمانی نام آور از خطه گیلان بود که علاوه بر قهرمانی، عنوان پهلوانی را هم با اخلاق نیکو و خوی خوش کسب کرده بود.
در مسابقات وزنه برداری جام فجر، یادبود محمود نامجو، انتخابی المپیک۲۰۲۰ توکیو ۴٠وزنه بردار از ۱۴کشور اردن، ارمنستان، اندونزی، ایران، بنگلادش، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، ترکمنستان، قرقیزستان، عراق، مغولستان، کامرون، نروژ و ترکیه در ٧وزن المپیکی رقابت می کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false