×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

فتاح: املاکی که پهلوی به زور گرفت، به مردم برمی‌گردد

مراسم رونمایی از دفاتر املاک و اسناد زمین خواری پهلوی با حضور رئیس بنیاد مستضعفان برگزار شد و پرویز فتاح با بیان اینکه ۸۵ هزار فقره سند آماده و به دست مردم داده‌ایم و در روزهای آینده در گرگان و بصورت ویدئوکنفرانس ۷ هزار فقره از این سندها واگذار خواهد شد، گفت: ما منتی هم نداریم و این املاک متعلق به مردم است و در در دوران پهلوی به زور گرفته شده است و هم اینک به مردم برمی‌گردد.

سیدپرویز فتاح در مراسم رونمایی از دفاتر اسناد و املاک زمین‌خواری پهلوی که بعد از ظهر یکشنبه در فرهنگستان هنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: در دوران پهلوی خسارات زیادی به مردم وارد شد و هم اکنون نیز فرزند ناخلف محمدرضا بارها اعلام کرده است که می‌خواهد به ایران بازگردد اما نتوانسته است و تمام درد آنها این است که این مردم از دست رضاشاه و فرزند ناخلف وی نجات پیدا کردند.

وی تصریح کرد: آنها می‌خواستند که مردم نوکر و گماشته آنها باشند و امروز پس از ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هر نقشه ای که آنها کشیده‌اند مکرشان به خودشان برگشته است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه فجیع‌ترین جنایات بشر در تاریخ به جلادی خون آشام داعشی‌ها نمی‌ر‌سد، گفت: وقتی صحبت از داعش می‌کنیم پای آمریکایی ها به وسط می‌آید داعشی‌هایی که پاسپورت آنها آمریکایی بود و به قول حضرت آقا، جنتلمن‌هایی که با کروات بر سر میز مذاکره می‌نشینند همان کسانی هستند که داعش را درست و حمایت می‌کنند.
فتاح در ادامه این مراسم به رشادتها و جوانمردی های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: مرحبا بر حاج قاسم سلیمانی که در دل همه اقشار مختلف جامعه حتی کودکان جا دارد و شاهد بودیم که بچه‌ها در فراغ او گریه کردند و هم اینک نیز شب و روز شاهد حضور قشرهای مختلف در مزار شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.

وی افزود: انقلاب ما به سربازانی همانند حاج قاسم سلیمانی نیاز دارد سربازی که کنار ولایت و مردم بود و در طول زندگی خود مجاهدت‌های بسیاری را برای انقلاب، و اسلام انجام داد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه مسئولان باید مراقب رفتار و کردار و همچنین زندگی خود باشند گفت: ما انقلاب کردیم و شهدای بسیاری را در راه انقلاب و اسلام داده‌ایم و نباید مسئولان به گونه‌ای زندگی کنند که مورد نقد مردم قرار بگیرند و ما نباید به گذشته برگردیم.

وی با اشاره به حضور مردم در صحنه‌های مختلف گفت: مردم ما همچنان روحیه مثال زدنی را دارند و همانند انقلاب در سال ۵۷ در میدان حضور دارند.

فتاح در ادامه با تشکر از برپایی نمایشگاه دفاتر املاک و اسناد زمین‌خواری پهلوی گفت: امروز شاهد رونمایی از این اسناد برای نخستین بار و بعد از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی هستیم و باید به این نکته اشاره شود که همه اسناد دستی و مستند است که عزیزان ما در این مجموعه مدبرانه این آثار را جمع‌آوری و در دید علاقه‌مندان، مردم و رسانه‌ها قرار دادند که البته بنده مطمئن هستم آثار دیگری وجود دارد که بزودی آنها را نیز در نمایشگاه رونمایی خواهیم کردم.
فتاح خاطرنشان کرد: مساله اقتصادی و مشکلاتی را در این حوزه داریم ولی دلیل نمی‌شود که جای جلاد و شهید، ظالم و مظلوم تغییر کند، آنهایی که مملکت را در دوران پهلوی چاپیدند و بعد از ۴۰ سال همچنان در خارج از کشور از منافع به دست آمده از آن استفاده می‌کنند و این منافع هم تمامی ندارد.
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه باید فرهنگ زندگی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در تمامی ابعاد الگوی مسئولان و مردم باشد، گفت: ببینید زندگی حضرت آقا چقدر ساده است و تفاوت میان مسئولان انقلاب و پهلوی همین مسائل است که باید مورد عنایت و توجه قرار بگیرد.
فتاح اظهار کرد: در نظام اسلامی نباید به سراغ ابعادی رفت که مورد انتقاد و نقد مردم است و در این زمینه ما باید راه امام و شهدا و همان کسانی که برای نظام و انقلاب تلاش کردند برویم.
وی با اشاره به اینکه باید مکتب امام و رهبری مورد توجه قرار بگیرد گفت: این مکتب راه بهشت و آخرت است و مسئولان باید مراقب باشند ضمن اینکه همه اموال رژیم گذشته که وجود دارد مال مردم است و قطعا به آنها بازخواهد گشت.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ۸۵ هزار فقره سند آماده و به دست مردم داده‌ایم و این در حالی است که در طی این سالها بنیاد بابت این اموال و املاک یک ریال نگرفته است و در همین زمینه نیز اقدامات موثری برای صدور سند املاک برای مردم با سازمان اسناد و املاک داشته‌ایم. انشاءالله در روزهای آینده در گرگان و بصورت ویدئوکنفرانس ۷ هزار فقره از این سندها واگذار خواهد شد که این مورد تاکید و خواسته مقام معظم رهبری بوده است و ما منتی هم نداریم و این املاک متعلق به مردم است و در در دوران پهلوی به زور گرفته شده است و هم اینک به مردم برمی‌گردد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false