×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

این روزها در خیابانهای رشت گروههایی را مشغول حفاری عموما از منتهی الیه سمت راست خیابانها با دستگاههای برش آسفالت دیده می شوند که عموما بخاطر افزایش سرعت کار در شب در حال فعالیت هستند.
دو قرقره بزرگ یکی با روکش سبز و دیگری روکش نارنجی همراه این گروه حفار مشاهده می شود، خیلی از رشتوندان نمی دانند این دو قرقره و دلیل اصلی این حفاری ها آنهم با آن عرض کم چیست!
‏این پروژه مهم و حیاتی مربوط به فیبر گذاری در رشت با طولی برابر ۱۰۰ کیلومتر است!!
این نخستین بار است که پروژه فیبر نوری با این وسعت و توسط یک شهرداری در استان گیلان در حال اجراست، پروژه ای که علاوه بر ایجاد ارتباط پایدار، سریع و کم هزینه برای شهرداری، مناطق و سازمانهای تابعه، درآمدی پایدار با فروش حق بهره برداری از ظرفیت پهنای باند ایجاد شده، برای شهرداری رشت به ارمغان خواهد آورد.


اپراتورهای تلفن همراه، سازمانها و ادارات، بانکها، بیمه ها و …. همه و همه می توانند جز مشتریان بالقوه اجاره پهنای باند فیبر نوری باشند.
اتفاقی که با توجه به سرعت قابل قبول اجرای پروژه اولیه فیبر گذاری رینگ رشت می توان بعنوان عملکردی عالی از سوی دکتر حاج محمدی شهردار وقت و همراهی شورای پنجم برای شهروندان و شهرداری تلقی نمود.
بر اهل فن پوشیده نیست یکی از اصلی ترین زیرساختهای نیل به شهر هوشمند و سازمان الکترونیک برخورداری یک شهر از پوشش فیبر نوری است که مشخص است شهردار رشت به خوبی با درک آن و به شدت بدنبال اجرای بی عیب و نقص آن است.
امید می رود با پیگیری اعضای شورای پنجم و شهردار بزودی طول فیبر نوری از ۱۰۰ کیلومتر به بیش از ۵۰۰ کیلومتر افزایش یابد تا علاوه بر ایجاد درآمدی پایدار امکان نیل به شهر هوشمند بیش از پیش برای رشتوندان فراهم گردد.

آرش شادمان

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false