×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

معاون هنری ارشاد گیلان:

کارت صلاحیت تدریس برای مدرسان آموزشگاه های آزاد هنری صادر می شود

رشت- معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به صدور کارت صلاحیت تدریس برای مدرسان آموزشگاه های آزاد هنری، گفت: هیچ فردی بدون داشتن این کارت حق تدریس در آموزشگاه ها را ندارد.

سید امیر مصباح با اشاره به اینکه دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سامانه‌ای شدن فعالیت آموزشگاه‌های آزاد هنری، اظهار کرد: در همین راستا تمام آموزشگاه‌های آزاد هنری باید با مراجعه به سامانه www.sso.farhang.gov مدارک خود را بارگذاری کنند.

مصباح با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌ها اعم از تقاضای مجوز، بارگذاری مدارک، دسترسی به کارشناس و شورای نظارت و ارزشیابی بر آموزشگاه‌های آزاد هنری از طریق این سامانه و به صورت آنلاین انجام خواهد شد، گفت: آموزشگاه‌هایی که از قبل مجوز دریافت کرده‌اند باید با مراجعه به این سامانه اطلاعات خود را بروز رسانی کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صدور پروانه آموزشگاه‌های آزاد هنری بعد از یک دوره اولیه و موقت به صورت دائمی صادر خواهد شد، افزود: بعد از دائمی شدن پروانه‌ها نظارت‌ها بیشتر و شدیدتری بر فعالیت آموزشگاه‌ها انجام خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با تأکید بر اینکه در صورت بروز تخلف در این زمینه تنبیه‌ها و جریمه‌های برای آموزشگاه متخلف پیش بینی شده است، تصریح کرد: تذکر شفاهی و کتبی، توبیخ شفاهی و کتبی، تعطیلی موقت آموزشگاه‌ها از سه ماه تا یک سال، لغو دائمی مجوز و عدم اجازه فعالیت بخشی از تنبیه‌ها و جریمه‌های پیش بینی شده در این زمینه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مواردی که بعد از اجرای این دستورالعمل به صورت جدی پیگیری خواهد شد صدور کارت صلاحیت تدریس برای مربیان آموزشگاه‌های آزاد هنری است، اظهار کرد: تاکنون با مواردی مواجه بودیم که برخی افراد بدون داشتن صلاحیت و تخصص در آموزشگاه‌ها اقدام به تدریس می‌کنند از این تاریخ به بعد کارت صلاحیت تدریس در آموزشگاه‌ها به صورت ویژه جدی پیگیری خواهد شد.

مصباح افزود: کسانی که علاقه مند به این حوزه هستند باید در سامانه www.ies.farhang.gov.ir ثبت نام کرده و برای این ثبت نام نیازمند معرفی نامه از آموزشگاه مورد نظر برای بارگذاری در سامانه دارد و بعد از ثبت نام این افراد در آزمونی برای تأیید صلاحیت تدریس خود شرکت خواهند کرد.

وی همچنین به فعالیت افراد دارای تحصیلات دانشگاهی و دارای تخصص در آموزشگاه‌ها آزاد هنری نیز اشاره کرد و ادامه داد: صلاحیت این افراد از سوی شورای مرکزی استان بررسی و سپس به دفتر مرکزی در تهران ارجاع داده خواهد شد تا کارت صلاحیت تدریس برای این افراد صادر شود.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان تأکید کرد: بعد از صدور کارت صلاحیت هیچ فردی بدون داشتن این کارت اجازه تدریس است آموزشگاه‌های آزاد هنری را نخواهد داشت.

وی به اشاره به فعالیت ۱۹ آموزشگاه آزاد هنری در استان گیلان، اظهار کرد: از این تعداد ۹ آموزشگاه در شهر رشت مرکز استان و مابقی در سایر شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

کد خبر ۴۸۰۸۱۸۱

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false