×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

افتتاح تنها مرکز فنی و پشتیبانی سینمایی شمال کشور در رشت

معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان از افتتاح اولین و تنها مرکز فنی و پشتیبانی سینمایی شمال کشور در رشت خبر داد و گفت: گیلان سومین استان در کشور بعد از تهران و آذربایجان شرقی است که مرکز فنی سینمایی در شاخه دوبلاژ دارد.

سید امیر مصباح  از افتتاح اولین و تنها مرکز فنی و پشتیبانی سینمایی شمال کشور در استودیو اکسون رشت خبر داد و اظهار کرد: موسسه فرهنگی و هنری اکسون از سال ۱۳۹۵ با مجوز رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در زمینه برگزاری همایش ها، سمینارها، جشنواره ها و نمایشگاه ها مشغول به فعالیت شد.

وی با بیان اینکه فعالیت های مستمر و دامنه دار فرهنگی و هنری از بدو تاسیس موسسه اکسون و برگزاری همایش های ملی موفق زمینه گسترش فعالیت ها و ورود به حوزه های دیگر را فراهم کرد، افزود: در سال ۱۳۹۶ با برگزاری همایش استعدادیابی رادیو و دوبلاژ با حضور بزرگان این عرصه یک نیاز اساسی در زمینه آموزش و تولیدات شنیداری مورد سنجش واقع شد و ایده تاسیس اولین مرکز فنی سینمایی در شاخه دوبلاژ شکل گرفت.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به مکان یابی استودیوی دوبلاژ در موسسه اکسون، تصریح کرد: این استودیو با رعایت تمامی استانداردهای فنی و با سرمایه گذاری شخصی و بدون اخذ هرگونه وام یا تسهیلات آماده بهره برداری است.

مصباح، برگزاری بیش از ۱۵ دوره آموزشی دوبلاژ و دعوت از بزرگان این عرصه همچون استاد خسرو خسروشاهی و دوبله چندین فیلم سینمایی با حضور هنرجویان گیلانی را تنها بخشی از برنامه های محقق شده در استودیو اکسون در سال گذشته دانست.

وی با اشاره به تبدیل موسسه اکسون به یک موسسه چندمنظوره فرهنگی و هنری از سوی هیئت رسیدگی به مراکز فرهنگی وزارت ارشاد، گفت: برگزاری دوره های مهارت آموزی با اعطای دیپلم رسمی از وزارت ارشاد و تهیه و عرضه محصولات فرهنگی و هنری از جمله کتاب و فیلم های مستند و سینمایی بخشی از فعالیت های این موسسه است.

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: موسسه اکسون به واسطه فراهم کردن زیرساخت های فنی و رعایت استانداردهای بین المللی در ساخت استودیو صدا(اکوستیک و تجهیزات صدابرداری) و با پشت سر گذاشتن آزمون های تخصصی به عنوان اولین و تنها مرمز فنی سینمایی در استان گیلان و شمال کشور از طرف سازمان سینمایی کشور معرفی شد.

مصباح گیلان را سومین استان در کشور بعد از تهران و آذربایجان شرقی دانست که مرکز فنی سینمایی در شاخه دوبلاژ دارد و اظهار کرد: این مرکز علاوه بر این در شاخه های صدا، تدوین، تجهیزات ابزاری، جلوه های بصری، انیمیشن و… فعالیت خواهد کرد.

وی استودیو اکسون را میزبان استاد چنگیز جلیلوند، صدای ماندگار سینمای ایران جهت پرورش نسل جوان دوبله دانست و خاطرنشان کرد: استودیو اکسون رشت به عنوان تنها مرکز فنی و پشتیبانی سینمایی  یک فرصت ناب برای اهالی سینما، صدا و موسیقی استان است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون ارشاد اسلامی گیلان برخورداری از یک استودیوی آکوستیک چندلایه و استاندارد، ۱۶ لاین خروجی صدا، تجهیز به یکی از بهترین میکروفون های حالص حاضر بازار و… را بخشی از ویژگی های این مرکز فنی سینمایی دانست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false