×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

سخنی با دکتر محمدباقر باقرزاده
مدیر کل محترم صداوسیما مرکز گیلان
“غده سرطانی را باید ریشه ای درمان کرد”
پنج شنبه شاهد اعتراض مردمی در مقابل صدا و سیما مرکز گیلان بودیم که نجیبانه حرف های شان را زدند و البته از همه گیلان آمده بودند تا به پخش سریال “وارش” اعتراض کردند.
صداوسیما در اخبار اعلام کرد که تعداد معترضین یکصد نفر بوده است و البته مدیر کل محترم می دانند که معترضین به این تعداد ختم نشده و کل گیلان و گیلانی ها از هر قشر و طبقه ای به پخش این سریال معترض هستند شاهد این گفته در فضای مجازی و رسانه ای گیلان هویداست.
اما درد این نوشته فقط سریال وارش نیست که حتی خبر صداوسیما شما و این اعتراض از تهران هم پخش نشد که بماند.
درد بزرگ نگرشی است که در صداوسیما گیلان نسبت به تولیدات سریالی وجود دارد که سالیان سال است تیشه بر ریشه فرهنگ و زبان و شخصیت گیلان و گیلانی اعم از گیلک و تالش می زند.
جناب آقای باقرزاده
سال هاست که صدا و سیما گیلان با تولید سریال های نازل تحت عنوان طنز (شما بخوانید لودگی) بر فرهنگ گیلان می تازد. گیلانی را بیسواد و ساده (احمق) و لوده و سطح پایین نشان می دهد و یک فارس زبان را منجی و عالم و با کلاس و … این درد تازه ای نیست اما کو گوش شنوا؟!
می گویند نظرسنجی می کنیم و مردم سریال طنز دوست دارند و می خندند نمی گویند ما سال هاست که داریم ذهن مخاطب عام را با چنین سریال هایی مسموم می کنیم و وظیفه ما که تعالی فرهنگ است را بدل به تخریب و تنزیل فرهنگ عام کرده ایم.
کسی با ساخت سریال های طنز مخالف نیست اما بدیهی است که طنز به هنر اندیشه است و نباید اسم هزلیات و فکاهیاتی که توسط سازمان متبوع شما تحت عنوان سریال ساخته می شود را طنز نامید.
جناب مدیر کل محترم صداوسیما گیلان
ابتدا این درد و این زخم و این غده سرطانی را از داخل گیلان درمان کنید. دست نویسندگان و فیلم سازان را از صداوسیما گیلان کوتاه نکنید و به هر متنی و هر کارگردان و تهیه کننده ای که سریال های آبکی نام داره و نام نداره و …. می سازند اجازه کار ندهید. حرمت امامزاده با متولیش است.
اگر واقعا می خواهید به حرف مردم گوش دهید و وظیفه شما فرهنگ سازی و … لیستی بلند بالاست که خود بهتر می دانید ابتدا جلو ساخت این دست سریال ها را بگیرید تولیداتی داشته باشید که به گیلانی غرور ببخشد و نه ذهنش را مسموم و او را تسلیم و لوده و … در برابر غیر گیلانی نشان دهد.
آیا از آمار فروش زمین ها در گیلان بی خبرید؟ چرا یک غیر گیلانی که به روستاها می روند مردم روستا فکر می کنند یک همه کاره همه چیزدان منجی به روستا آمده است. آیا این نیست که سال هاست ذهن شان با این دست سریال ها مسموم است؟
البته که همه ما خواهان توقف پخش سریال وارش هستیم و از شما نمایندگان مجلس نماینده محترم ولی فقیه سپاه استان اطلاعات استان و دادستانی استان و هرگیلانی با شرافتی که دلش برای این خاک و ملت می تپد انتظار داریم تمام قوا در جهت توقیف پخش این سریال اقدام کند اما تا کید می کنم اما این مشکل ابتدا باید از داخل استان حل شود متاسفانه همیشه ضربه کاری ز خویش و آشنا خوردیم!
با احترام
#سروش_علیزاده

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false