×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

امضای تفاهم نامه اشتغال زایی ۷ استان کشور در رشت

مدیرکل راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت:در راستای طرح توسعه و احیای صنعت چند هزار ساله نوغانداری و همچنین توانمند سازی و اشتغال مددجویان کمیته امداد کشور، تفاهم نامه همکاری امروز با حضور نمایندگانی از استانهای گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی در رشت امضاء شد.
احمد خانی نوذری، با اشاره به اینکه بر اساس این تفاهم نامه راهبران شغلی، به عنوان پشتیبان زنجیره و تولید به کمک توسعه این صنعت دیرینه و اشتغال مددجویان و کمیته امداد می آیند افزود: جایگزینی واردات بر اساس ظرفیت، جلوگیری از خام فروشی و عدم وابستگی به نخ های ابریشم، چله و بافت، افزایش توان تولید، ایجاد اشتغال، رونق کسب درآمد از اهداف این تفاهم نامه است.
وی با بیان اینکه پارسال نیز تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و وزارت جهاد کشاورزی امضاء شده است گفت: بر اساس آن تفاهم نامه پارسال ۸هزار جعبه تخم نوغان بین مددجویان توزیع شد.
مدیرکل راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اعلام کرد: پارسال یک هشتم پیله تر ابریشم تولیدی کشور با همت مددجویان تولید و روانه شد.
احمد خانی نوذری افزود: در گام اول این تفاهم نامه که پارسال منعقد شد به افزایش پیله تر ابریشم و نهالستان توجه شده است، اما در گام دوم و در تفاهم نامه امروز، ایجاد مجتمع اقتصادی برای رونق تولید و افزایش صادرات و همچنین بکار گیری راهبران شغلی مبتنی بر مدیریت متمرکز و مالکیت در راستای توسعه و اشتغال  مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه امروز مقرر شد ۵۰مددجوی این نهاد حمایتی با تسهیلات بانکی بتوانند ۵۰دستگاه ابریشم کشی و تبدیل نخ را خریداری کنند.
عباس اهرابی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به مددجویان برای ایجاد شغل از برنامه‌های مهم کمیته امداد است افزود: در ۷‌ماه منتهی به مهر امسال راهبران شغلی ۵۰۶مددجوی را شناسایی‌ شده و در حال انجام اجرای طرح اشتغال هستند.
وی از همکاری کمیته امداد با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله اداره کل فنی و حرفه‌ ای گیلان برای ارائه آموزش‌های شغلی و مهارتی به مددجویان خبر داد و گفت: مددجویان کمیته امداد گیلان می‌توانند به صورت رایگان از این آموزش‌ها برخوردار شوند و سپس برای ایجاد کسب و کار مورد نظر خود اقدام کنند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغالزایی در مناطق روستایی استان وجود دارد تصریح کرد: برای ارتقاء سطح معیشت مددجویان روستایی می‌توانند در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات و صنایع‌دستی طرح‌های اشتغالزایی اجرا کرد.
معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور هم گفت: با وجود اینکه گیلان قطب تولید پیله ابرشیم در کشور است اما، پیله های تر برای تبدیل به نخ به استان خراسان رضوی منتقل می شود که بر اساس تفاهم نامه امروز از این پس پیله های ابریشم تولیدی گیلان با کمک مددجویان کمیته امداد در استان تبدیل به نخ می شود.
مجید فرزانه به افزایش ۵۵درصدی توزیع تخم نوغان در استان و احیای این صنعت دیریه اشاره کرد و افزود: پارسال ۹هزار نوغاندار، بیش از ۴۸۰تن پیله تر ابریشم تولید و روانه بازار کردند.
وی گفت: آموزش به نوغانداران، توزیع نهال های رایگان و افزایش توتستان ها از جمله راهکارهای مرکز توسعه نوغانداری کشور برای توسعه این صنعت است.
پژمان اکرامیان راهبر شغلی و تولید کننده دستگاه ابریشم کشی هم گفت: با کمک نخبگان کشور توانستیم دستگاههای ابریشم کشی را برای تبدیل نوغان به ابریشم تولید کنیم.
وی هزینه خرید این دستگاه را ۱۶۰میلیون ریال اعلام کرد و افزود:بر اساس تفاهم نامه امروز مقرر شد این دستگاهها با تسهیلات ارزان قیمت در اختیار مددجویان قرار گیرد.
افشین رحیمی رئیس کانون کارآفرینان کشور هم گفت: در تلاشیم با کمک نخبگان و راهبران شغلی با شناسایی مددجویان و محرومان  و همچنین با مشاوره، نظارت بر فرآیند تولید، آموزش و تامین مواد اولیه، به اقتصاد جامعه، به وِیژه نیازمندان کمک کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false