×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

موج واکنش‌ها به روایت بنزینیِ عجیب روحانی

اظهارات رئیس جمهور در روز چهارشنبه که تأکید می کرد مثل مردم در روز جمعه از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین مطلع شده، به شدت در بین فعالان سیاسی و کاربران شبکه های اجتماعی حتی فعالان هم سو با رئیس جمهور انتقادبرانگیز شده است. برخی این سخنان را نوعی فرار رو به جلو و ناشی از کنار کشیدن روحانی از پذیرش مسئولیت زمان افزایش قیمت بنزین دانسته و عده ای «بی تدبیرانه» و «ناامیدکننده» را حداقل صفتی بیان کرده اند که می توان به این سخنان اطلاق کرد.

کرباسچی: غرق در عرق شرم هستم!
کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران از نخستین افرادی بود که در همان روز چهارشنبه و به شدت به این مسئله واکنش نشان داد و در توئیتر خود نوشت:‌ «به عنوان یکی از حامیان این دولت غرق در عرق شرم از مصاحبه دیشب جناب وزیر کشور بودم که سخنان همراه با قهقهه امروز جناب رئیس‌جمهور پاک ناامیدمان کرد. دریغ از کمی انصاف و احساس و تدبیر.»

زیباکلام: مسئولان به مردم صادقانه توضیح دهند
به گزارش جماران، صادق زیباکلام هم در صفحه توئیترش نوشت: «”کی بود،کی بود، من نبودم”، شده حکایت بنزین. ای کاش مسئولان به جای فرار از زیر بار مسئولیت تصمیمی که گرفته بودند، به مردم صادقانه توضیح می دادند…».

ابطحی: روحانی عذرخواهی کند
محمدعلی ابطحی عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز اظهارات روحانی را «نشانه نهادینه شدن غرور و بی توجهی به مردم» دانست و افزود: رئیس جمهور باید به جای خنده تمسخر در اعلام اطلاعش در روز جمعه، گریه و عذرخواهی کند.

دفاع حسام الدین آشنا از اظهارات روحانی
در عین حال حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در حمایت از روحانی نوشت: «مسئولیت‌ هماهنگی اقدامات حساس و دارای ابعاد اجرایی و امنیتی در سطح ملی برعهده شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور است. سخنان رئیس جمهور در این باره نشانه نهایت اعتماد و اعتقاد راسخ ایشان به توانمندی‌های دکتر رحمانی‌ فضلی است.»

انتقاد تند پرویز امینی: انگار نه انگار!
پرویز امینی تحلیلگر سیاسی مسائل سیاسی هم با انتقاد از زبان بدن روحانی و به ویژه خنده های او هنگام ایراد این سخنان، نوشت: «هیچ نشانه‌ای از همدردی و مرهم‌گذاری بر تن زخم‌دیده ایرانیان در این حوادث تلخ دیده می‌شود؟! انگار نه انگار که او مسبب اصلی حوادث تلخ این روزهاست.»

جلالی زاده: این سخنان در شأن رئیس جمهور نیست
جلال جلالی زاده عضو شورای مرکزی حزب اصلاح طلب اتحاد ملت به فرارو گفت: «شاید، چون کار خراب شده، خواسته با اعلام بی اطلاعی، پشت وزارت کشور و شورای امنیت کشور را خالی کند. [این سخنان] اگر حقیقت داشته باشد خیلی بد است و اگر هم دروغ باشد که در شأن یک رئیس جمهور نیست.»

حاجی بابایی: امیدواریم لاریجانی اطلاع داشته باشد!
حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس این سخنان را دون شأن رئیس جمهور و ملت ایران دانست. این وزیر دولت دهم به کنایه گفت: «امیدواریم لاریجانی حداقل اطلاع داشته باشد!»

رضایی: کنار کشیدن روحانی از مسئولیت جای شگفتی دارد
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در توئیترش نوشته است که «کنار کشیدن آقای روحانی از پذیرش مسئولیت انتخاب زمان و چگونگی اجرای افزایش قیمت بنزین جای شگفتی دارد!»

مطهری: این سخنان عذر بدتر از گناه است
به گزارش ایسنا، علی مطهری نماینده تهران در مجلس نیز در یادداشتی با اشاره به در جریان بودن استیضاح وزیر کشور نوشت: «رئیس جمهور مقام اول اجرایی کشور است و باید برای اجرای آن تصمیم در جزئیات آن دخالت می‌کرد و قبل از همه با مردم صحبت می‌کرد و ضرورت اصل این کار را برای مردم بیان می‌کرد و در واقع به شخصیت مردم احترام می‌گذاشت نه این که آن ها را غافلگیر کند.»

بازتاب اظهارات روحانی در فضای مجازی
اظهارات رئیس جمهور در فضای مجازی و رسانه ای هم همان طور که انتظار می رفت بازتاب گسترده ای داشت. پایگاه خبری انتخاب در یادداشتی تند خطاب به رئیس جمهور نوشت: «آقای روحانی! اگر از زمان سهمیه‌بندی بنزین، اطلاع نداشتید، استعفا کنید.» یک کاربر در توئیتر نوشته است که «اگر روحانی راست گفته باشد، باید گریست! چراکه او از زمان مهم‌ترین جراحی اقتصادی کشورش بی خبر بوده و با خیال راحت به دیگران واگذار کرده است.» رضا رشیدپور مجری حامی روحانی در انتخابات ۹۲ نیز به طنز نوشت: «من خودم هم نمی‌دونستم که رئیس‌جمهورم. تازه جمعه صبح فهمیدم»! روزنامه فرهیختگان هم با انتشار این جمله روحانی که «من هم مثل شما مردم صبح جمعه باخبر شدم» تیتر جالب «صبح جمعه شما» را انتخاب کرد. روزنامه اصلاح طلب آرمان هم در یادداشتی به شدت از سخنان روحانی انتقاد کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false