×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

بدفروش‌ترین‌‌‌‌‌‌‌‌ خودروهای بازار ایران

بازار خودرو در ایران، عمری بیشتر از نیم قرن را دارد. بازاری که همیشه دچار التهاب بوده و آرامش، واژه‌ای بی‌معنا برای آن است. از طرفی در طی سال‌های اخیر، خودروهایی قد علم کرده‌اند که به‌دلایل مختلف، خریداری ندارند و به‌اصطلاح در لیست بدفروش‌ترین خودروهای بازار قرار می‌گیرند. لازم به‌ذکر است که خودرو با توجه به قیمت صعودی‌ای که دارد، یک سرمایه محسوب می‌شود، اما پیدا نشدن یک خریدار برای سرمایه‌تان، واقعا فاجعه است. پس چه بهتر سرمایه‌ای تهیه کنید که به‌راحتی به پول تبدیل شود.
به‌هرحال نمی‌توان از این نکته گذر کرد که خرید و فروش خودرو را باید به متخصص خود سپرد. یکی از مهمترین دلایل در خرید خودروهای بدفروش فقدان یک مشاور مناسب در کنار خریدار است. مشاوری که ضمن تسلط به مشخصات خودروهای مختلف به جنبه‌های مختلف بازار هم مسلط باشد تا بتواند خریدار را به بهترین نحو ممکن راهنمایی کند و تا حد امکان وی را از خرید خودروهای بدفروش منصرف کند.

بدفروش‌ترین خودروهای بازار ایران، کدام‌اند؟
۱-خودروهایی که به نسبت کیفیت و آپشن‌هایی که دارند قیمت بالایی دارند:
خودروهای لیفان x50، لیفان x60 ، ام وی ام X22، رنو فلوئنس و تمامی خودروهای برند DS از جمله مواردی هستند که قیمت آنها به نسبت امکاناتی که در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند بالاست. به عنوان مثال خودروهای لیفان از نظر فنی بسیار ضعیف هستند و ارزش پول پرداختی را ندارند و یا خودروی ام وی ام X22 دارای افت قیمتی شدید در نسخه‌های دست دوم است.
۲-خودروهایی که بازار دست دوم خوبی ندارند:
افزایش بی رویه قیمت خودرو از سال ۹۶ باعث شده تا به مرور زمان از بازار خودروهای دست دوم استقبال بیشتری شود. تغییر دادن خودرو بعد از چند سال امری بدیهی است؛ اما اگر خودرو بازار دست دوم خوبی نداشته باشد این تغییر به راحتی اتفاق نمی‌افتد. متاسفانه بعضی از خودروها دارای کیفیت خوب و حتی در بعضی مواقع، عالی هستند اما با توجه به استقبال کم مردم و یا محدود بودن تعداد، بازار دست دوم خوبی ندارند. خودروهایی مانند سیتروئن C3، آلفارومئو میتو و جولیتا، رنو اسکالا، سفران، لتیتود و راین ولا ۵ در این گروه از خودروهای بدفروش بازار ایران قرار می‌گیرند.

۳-خودروهایی که خدمات پس از فروش خوبی ندارند:
بسیاری از خودروسازی‌های خارجی به دلایل مختلف دارای نمایندگی‌های بسیار کمی در ایران هستند که حتی از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر هستند. از طرفی دیگر خودروسازی‌هایی مانند برلیانس تا سال پیش خدمات پس از فروش خوبی داشتند اما به دلیل تحریم‌ها با کمبود قطعه روبه‌رو شده‌اند. خودروهایی مانند میتسوبیشی میراژ، میتسوبیشی لنسر، هوندا آکورد، بی وای دی F3، بایک سابرینا و جدیدا خودروهای برلیانس به علت مناسب نبودن خدمات پس از فروش در دسته خودروهای بدفروش قرار می‌گیرند.

همراه مکانیک، بهترین مشاور در امر خرید و فروش خودرو
لیست فوق تنها بخشی از خودروهای بدفروش بازار ایران است و همانطور که گفته شد یکی از مهمترین دلایل در خرید خودروهای بدفروش استفاده از مشاور غیر متخصص است.
نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا ضمن دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید به درک صحیحی از شرایط خودرو در بازار فعلی برسند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false