×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

گیلان| اعتبارات ساخت راه‌آهن آستارا به‌زودی از سوی جمهوری آذربایجان تزریق می‌شود

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: با رفع یک‌سری بروکراسی‌های اداری در جمهوری آذربایجان به زودی اعتبارات لازم برای ساخت و تکمیل راه آهن آستارا – آستارا در اختیار پیمانکار پروژه قرار می‌گیرد.

ولی داداشی گفت: با بیان اینکه راه آهن آستارا – آستارا هم‌اکنون با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت خود در حال ساخت و تکمیل است اظهار داشت: با رفع یک‌سری بروکراسی‌های اداری، جمهوری آذربایجان به زودی اعتبارات لازم برای ساخت و تکمیل راه آهن آستارا را در اختیار پیمانکار پروژه قرار می‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تأکید بر اینکه در مورد پروژه راه آهن آستارا به آستارا مشکلاتی که از طرف کشور ما وجود داشت با رایزنی‌های فشرده برطرف شده است عنوان کرد: در حال حاضر پیمانکار پروژه منتظر تزریق پول و اعتبار از سوی جمهوری آذربایجان است تا کار را به صورت صد در صدی ادامه دهد.

داداشی وجود یک‌سری بروکراسی‌های اداری در جمهوری آذربایجان برای تخصیص اعتبارات ساخت راه آهن آستارا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اگر بخواهیم سرعت این پروژه افزایش یابد و مشکل پل روگذر روبه‌روی راه‌آهن که باعث ایجاد ترافیک می‌شود حل شود باید اعتبارات آن به طور کامل تخصیص پیدا کند.

نماینده مردم آستارا در مجلس روند تملک اراضی پروژه راه آهن آستارا را تا حدودی مثبت ارزیابی کرد و گفت: تملک اراضی این پروژه به دو قسمت فاز سرمایه‌گذاری داخلی و فاز سرمایه‌گذاری خارجی تقسیم شده بود که کار تملک فاز سرمایه‌گذاری خارجی آن با پیگیری‌های انجام شده در مجلس دهم به پایان رسیده است.

وی از تخصیص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار و اتمام تملک اراضی فاز سرمایه‌گذاری خارجی پروژه راه آهن آستارا سخن گفت و ابراز داشت: در فاز سرمایه‌گذاری داخلی این طرح نیز حدود ۳۵ تا ۴۰ هکتار از اراضی باید تملک شود که هنوز انجام نشده و پیگیری‌ها برای تملک اراضی باقیمانده در حال انجام است.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پاسخ به این پرسش که پروژه راه آهن آستارا – آستارا در چه مدت زمانی باید تکمیل شود خاطرنشان کرد: طبق مفاد مندرج در قرارداد منعقد شده، این پروژه سه ساله باید تمام شود که تا الان دو سال آن به پایان رسیده و تنها یکسال دیگر از زمان قانونی اجرا و تکمیل آن باقیمانده است.

داداشی بر ضرورت فعال‌تر شدن سفارت کشورمان در جمهوری آذربایجان و ممانعت از بروز هرگونه مشکل در مسیر اجرای راه‌آهن آستارا – آستارا تأکید کرد و گفت: امیدواریم این پروژه در بروکراسی‌های اداری کشورمان در حوزه کارهای کارشناسی وزارت راه، شرکت ساخت و توسعه و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز معطل نشود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false