×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

شهردار تاکید کرد: شهرداری رشت پیشگام در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

شهرداری رشت پیشگام در زمینه فعالیت برای زنده نگه داشتن نام خاطره شهدا و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سنگ تمام گذاشته که این در نوع خود، زبانزد و بی نظیر است.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، دکتر ناصر حاج محمدی عصر روز دوشنبه در هشتاد و هشتمین‌ نشست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر رشت که با حضور رئیس شورا، رئیس و اعضای این کمیسیون برگزار شد، با بیان این مطلب پیرامون تلاشهای صورت گرفته برای ساخت موزه دفاع مقدس در رشت اظهار کرد: در این رابطه ارتباط دو سویه و مناسب بین دو نهاد مربوطه برقرار شده است.

وی با اشاره به تعاریف فرهنگ ایثار و شهادت گفت: حرکت به سمت هدف بسیار مهم است و در گام دوم انقلاب نیازمند برقراری ارتباط با جوانان هستیم.‌

شهردار رشت با توجه به تهاجم فرهنگی استفاده نادرست از وسایلی همچون اینترنت و تلفن همراه را از ابزارهای تهاجم قلمداد کرد و گفت: لازم است به جای این دو مقوله، به فکر وسایل ارتباطی جایگزین مناسب برای جوانان نیز باشیم.

حاج محمدی سپس افزود: شهرداری علی رغم شرایط دشوار کنونی، با تمام توان به فکر ترویج فرهنگ متعالی است.

وی با قدردانی از اعضای شورای شهر رشت خاطر نشان کرد: مدیران شهری با وجود تمام مشکلات، در زمینه ترویج ایثار و شهادت بسیار فعالیت می کنند.

شهردار رشت گفت: این شهرداری پیشگام در زمینه فعالیت برای شهدا است به طوری که بیش از ۵۷۰ ایثارگر در شهرداری فعال هستند و شهرداری در این زمینه سنگ تمام گذاشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این‌ نشست با پاسداشت مقام شهدا به برخی هجمه های فرهنگی اشاره کرد و بر لزوم‌ ترویج فرهنگ مبارزه با تهاجم فرهنگی تاکید نمود.

اسماعیل حاجی پور خواستار حضور و همکاری مجموعه سپاه پاسداران در بازگشایی آب نمای بوستان ملت شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر رشت نیز تعیین تکلیف هرچه سریعتر ساختمان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت را از شهردار این‌ شهر خواستار شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گیلان هم در این جلسه با اشاره به برگزاری برنامه های سی و نهمین پاسداشت هفته دفاع مقدس، افزایش توفیق، استفاده و بهره گیری از چنین ایامی را آرزو کرد.

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی با اشاره به پیشانی بودن و مرکزیت رشت در گیلان گفت: پیوند دادن حماسه های بزرگ با دفاع مقدس و نمایش دادن نمادها در چنین شهری ضروری ست.

وی افزود: نماد سازی و المان سازی های دوران دفاع مقدس باید از طریق زیباسازی شهری مورد توجه قرار گرفته و به جاذبه های گردشگری تبدیل شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گیلان گفت: میدان شهدای ذهاب به بازنگری و تعریف جدیدی از فرهنگ شهادت نیاز دارد.

سرهنگ بایرامی با اشاره به بمباران شدن‌ رشت در دوران جنگ تحمیلی گفت: بسیاری از جوانان هنوز از بمباران شدن این شهر بی خبرند و نیاز است در این زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی شود.

وی در مورد موزه دفاع مقدس نیز با اشاره به بازدیدها و جلسات مکرر از سایر موزه های دفاع مقدس در دیگر استانها تصریح کرد: شورا و شهرداران این استانها در ایجاد موزه دفاع مقدس، نقش اساسی داشته اند.

این‌ مقام‌‌ مسئول با بیان اینکه از ۱۰۰۰ شهید استان، اسناد کاغذی به دست آمده است، گفت: پیشنهاد می شود در میدان شهرداری رشت مکانی موقت، برای حفظ و نگهداری این اسناد در نظر گرفته شده تا مورد استفاده گردشگران نیز قرار بگیرد.

سرهنگ بایرامی گفت: با بهره برداری موزه دفاع مقدس، این اسناد از میدان شهدای ذهاب به این موزه انتقال داده خواهند شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان همچنین با بیان اینکه سپاه پاسداران از ابتدا در جریان احداث آب نمای موزیکال در بوستان ملت رشت بوده است عنوان کرد: مجموعه سپاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، هیچ‌ مشکلی با بازگشایی این آبنمای موزیکال ندارد زیرا آگاه است که این مکان با همجواری شهدا منافات ندارد بلکه تبدیل به مکانی فرهنگی می شود.

در این نشست عاقل منش و علیپور عضو شورای اسلامی شهر رشت، ترومیده مدیر امور ایثارگران، قانع سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل و حسنی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت حضور داشتند.

همچنین شایان گفتن است در این‌ نشست از برگزار کنندگان نمایشگاه دفاع مقدس و خانواده های شهیدان اصغری، محنا و زعیمی، به نمایندگی از دیگر خانواده های شهید رشت قدردانی شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false