×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

در گوش ۱۷۰ کودک ناشنوای گیلانی حلزون شنوایی کاشته شده است.کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا گیلانی

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه کاشت حلزون شنوایی در گوش کودکان ناشنوای گیلان حدود ۷ سال است که در استان انجام می‌شود گفت : کاشت حلزون باید تا ۶ سالگی انجام شود.
حسین نحوی نژاد افزود : در نیمه نخست امسال حدود ۶ هزار وسیله کمک توان بخشی شامل ۱۵۰ سمعک و ۵ هزار و ۵۰۰ حلقه باطری بین ناشنوایان استان توزیع شد.
وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد کم شنوایی و ناشنوایی با اقدامات ساده اولیه قابل پیشگیری است گفت : برای جلوگیری از ناشنوایی ، نوزادان در بدو تولد در بیمارستان معاینه می‌شوند.
مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به وجود ۶ هزار و ۲۰۰ کم شنوا و ناشنوا در استان افزود : علاوه بر مراکز خصوصی ، ۳ کانون در شرق ، غرب و مرکز گیلان به ناشنوایان و کم شنوایان خدمات می‌دهد.
حسین نحوی نژاد با تاکید بر توانمند سازی ناشنوایان و کم شنوایان از زمینه سازی برای اشتغال ۷۰ نفر از این افراد در سال کنونی خبر داد و گفت : ۴۰۰ دانش آموز و ۲۰۰ دانشجوی ناشنوا و کم شنوا مددجوی بهزیستی استان هستند که از این تعداد دانشجو یک نفر در مقطع دکترا و ۳۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.
وی افزود : ۳۰۰ ورزشکار ناشنوا و کم شنوا در رشته‌های فوتبال، فوتسال، تکواندو و کاراته تحت حمایت بهزیستی هستند که از این تعداد ۲۱ نفر مدال آسیایی، چهار نفر مدال جهانی و ۸ نفر مدال پاراالمپیک را کسب کردند.
مدیرکل بهزیستی گیلان بر ضرورت آشنایی برخی از کارکنان دستگاه‌های اجرایی به زبان اشاره برای خدمات رسانی به ناشنوایان تاکید کرد و گفت : پارسال ۵۰ نفر از کارشناسان اداره‌های مختلف استان به مدت ۲ ماه زبان اشاره را یاد گرفتند و قرار است در دستگاه‌ها و نهاد‌های پرتردد ، چون شهرداری ، دادگستری ، شعبات اصلی بانک‌ها یک نفر مسلط به زبان اشاره برای تسهیل امور ناشنوایان به کار گرفته شود.
حسین نحوی نژاد در بخش دیگری از نشست خبری به اول اکتبر روز جهانی سالمندان اشاره کرد و افزود : از ۳۵۴ هزار سالمند گیلانی ۱۲ هزار سالمند تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.
وی با بیان اینکه گیلان چهارمین استان دارای بیشترین سالمند در کشور است اعلام کرد: ۱۴ مرکز شبانه روزی توانبخشی سالمندان در استان فعال است که به هزار و ۱۰۰ سالمند خدمات می‌دهد.
مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: پیاده روی سالمندان، ارتباط بین نسلی، برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها، بازدید از خانه‌های سالمندان و از سالمندانی که در منزل از آن‌ها نگهداری می‌شوند و همچنین برگزاری جشن برای سالمندان بعد از ماه صفر از مهمترین برنامه‌های این اداره کل برای سالمندان است.
۴۶ هزار خانوار گیلانی مددجوی بهزیستی هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false