×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات همه‎ معاملات خرید و فروشی را که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند، در سامانه‎ی اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.
با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهر‌های افزایش ۱۴۸،۶ درصدی متوسط قیمت خرید و فروشبزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد. در ضمن وزن‌های مورد استفاده بر مبنای واحد‌های مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ به‎روز شده است.
متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ۳۳۲۵۱ هزار ریال با میانگین مساحت ۲۶۵ مترمربع بوده است، که نسبت به فصل قبل، ۱۶،۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۴۸.۶ درصد افزایش داشته است.
متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان کلنگی، ۱۴۸،۶ درصد و متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی، ۸۲.۲ درصد و متوسط مبلغ اجاره‎ی یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور، ۲۹.۱ درصد در بهار ۱۳۹۸ نسبت به بهار ۱۳۹۷ افزايش داشته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false