×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان گفت: از چند ماه گذشته تاکنون پرونده ۵۴ واحد متخلف تولید، کشتار و عرضه‌کننده گوشت مرغ در گیلان جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

محمد درویش‌کردار در رشت اظهار داشت: از چند ماه گذشته تاکنون با ۵۴ واحد متخلف اعم از مرغدار، کشتارگر و واحدهای عرضه‌کننده مرغ برخورد قانونی انجام و پرونده تخلف آن‌‌ها به ارزش بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال پس از تشکیل جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی گیلان ارسال شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به دستورالعمل‌های صادر شده ستاد تنظیم بازار در مورد قیمت گوشت مرغ اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس قیمت‌های اعلام شده توسط ستاد تنظیم بازار، قیمت مرغ گرم بسته‌بندی شده معادل ۱۲۹ هزار ریال برای مصرف‌کننده تعیین شده است.

درویش‌کردار با تأکید بر اینکه تمامی کشتارگاها و واحدهای بسته‌بندی مرغ ملزم به درج قیمت مصرف‌کننده بر روی محصولات خود هستند عنوان کرد: رعایت قیمت اعلامی ستاد تنظیم بازار برای مصرف‌کننده نیز از دیگر مواردی است که در کنار درج قیمت باید توسط کشتارگاه‌ها و واحدهای بسته‌بندی مرغ لحاظ شود.

وی عدم رعایت قوانین ستاد تنظیم بازار را مشمول یکسری پیامدهای قانونی دانست و تصریح کرد: در مورد عدم رعایت قیمت‌های مصوب مرغ با ستاد تنظیم بازار، سازمان جهاد کشاورزی، تعاونی مرغداران، شرکت‌های زنجیره،ای تولید مرغ، کشتارگاه‌ها و اتحادیه صنف مرغ فروشان گیلان رایزنی‌های بسیاری انجام شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از استقرار بازرس در کلیه کشتارگاه‌های این استان خبر داد و ابراز داشت: با توجه به پیگیری‌های متعدد این سازمان و همکاری مشترک دستگاه‌های ذیربط در حال حاضر قیمت‌های عرضه گوشت مرغ به سطح قیمت‌های مصوب ستاد تنظیم بازار رسیده است.

درویش‌کردار با بیان اینکه همه ساله در فصل گرم سال به دلیل کاهش جوجه‌ریزی در استان‌های جنوبی و مرکزی کشور فشار تقاضا برای تأمین مرغ گرم به استان‌های شمالی به ویژه گیلان وارد می‌شود افزود:هم‌اینک بخش قابل توجهی از مرغ تولیدی استان گیلان به صورت زنده و یا کشتار شده به خارج استان صادر می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false