×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

یک منبع به رشتوند گفته است سه شنبه شب هفته گذشته سید امیر حسین علوی رئیس شورای شهر رشت با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی و الیاس حضرتی نماینده تهران در مجلس ( که دارای روابط نزدیک با آذری های رشت است ) در یک آموزشگاه دیداری کاملا خصوصی در راستای انتخاب شهردار رشت داشته است.

خبری که اولین نکته آن دور زدن سایر اعضا ائتلاف پنج نفره و همراه علوی را نشان میدهد، همراهانی که بخاطر وضعیت فعلی شورا و شهر هزینه ی زیادی را پرداخت نموده اند!


گویا دلیل برگزاری این جلسه تمایل علوی برای جلب رضایت غلامعلی جعفرزاده و الیاس حضرتی در اخذ زمان برای لابی علیقلی زاده در راستای اخذ صلاحیت رد شده وی بوده است.
شنیده ها حاکی است علوی موفق به جلب نظر جعفرزاده و الیاس حضرتی در فشار به وزیر کشور شده است که نتیجه این فشار توصیه وزارت کشور به شورای شهر رشت برای خارج نمودن دستور انتخاب شهردار چهارم بوده است.
گفتنی است قرار نیست وزارت کشور مجددا نامه ای در خصوص تایید صلاحیت علیقلی زاده به استانداری و شورای شهر ارسال نماید، و قرار بر این شده با لابی دو نماینده پرنفوذ مجلس نامه رد صلاحیت پیشین کان لم یکن تلقی گردد و با توجه به ۱۱ رای همه اعضای شورای شهر به علیقلی زاده لذا هرگونه اعتراض به این فرآیند موجب زیر سوال رفتن هر عضو خواهد بود و بدیهی است چنانچه مجددا وزارت کشور پاسخ تایید صلاحیت را به شورا و استانداری ارسال ننماید ، وی با ابلاغ علوی که قانونا این اختیار را دارد شهردار قانونی شهر خواهد شد !
در این میان ۳ سوال از ذهن خواننده می گذرد :

۱. چرا باید الیاس حضرتی بعنوان نماینده تهران در جلسه خصوصی با علوی و جعفرزاده حضور داشته باشد ؟ چه منفعتی از وجود شهردار مورد نظر وی نصیب حضرتی خواهد شد ؟
۲. چرا دیدار رئیس شورا و یکی از نمایندگان رشت باید بصورت مخفی و در یک آموزشگاه صورت پذیرد ؟

۳. کسی نیست که از نگاه بالا به پایین جعفرزاده ایمن آبادی به علوی مطلع نباشد، چه چیز باعث شده جعفرزاده حاضر به چشم پوشی از نظر خود و مذاکره با علوی که بعنوان رقیبی برای وی در انتخابات آتی مجلس است، بشود؟
تنها حدس نگارنده اختلاف علوی با جبار کوچکی نژاد، رقیب جعفر زاده و به اصطلاح سیاست دشمن دشمن من ، دوست من است می باشد.

در هر صورت همه در انتظار روز پنجشنبه برای تعیین تکلیف وضعیت شهرداری رشت هستند، باید دید آیا سیاست ” پشت دیوار شب ” علوی با همراهی جعفرزاده و حضرتی اثربخش است یا قدرت خرد جمعی در شورای شهر رشت؟

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false